Kun je een sleutelbos met 10-12 standaard (huis)sleutels zonder verdere sleutelhangers, nekkoordje of iets anders eraan door de wc spoelen?

Ik vraag me dit af omdat dit mijn enige mogelijke verklaring lijkt voor het feit hoe een vriend van mij dronken toch gewoon zijn huis is binnengekomen, op bed is belandt en ineens zijn sleutels foetsie zijn. Werkelijk nergens meer te vinden, prullebak, badkamer, echt alles overhoop gehaald. In de deur zaten ze ook niet, althans niemand in de portiek heeft ze erin zien zitten oid.

Mijn enige verklaring is dat ie ze door de WC doorgetrokken heeft. Ondanks dat vele denken dat dit ivm het soortelijk gewicht niet lukt en ik zelf ook enigzins twijfel, denk ik dat het, vooral met een lading wc-papier erbij, of wie weet zelfs een grote boodschap, wel mogelijk moet zijn.

Graag hoor ik wat jullle denken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.7K

Het beste antwoord

het hangt wat van je wc af, en de kracht waarmee het water uit de stortbak komt. Ik denk dat het wel moet kunnen.
maar ik denk ook dat ze best ergens onder / achter / in kunnen liggen.
Wij hebben ooit sleutels teruggevonden die op de ophanghaak van de radiator waren gevallen. Heeft wel wat maanden geduurd.
In de bank of stoel, bij een plant in, in de koelkast of vriezer... Ik noem maar wat.
Bedenken waar hij allemaal bij langs gelopen is, gezeten heeft, nog gedaan heeft....
Sterkte ermee,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me uitgesloten dat je een sleutelbos met meerdere sleutels en zonder verdere frutsels door kan spoelen, wc-papier en een grote boodschap hebben een veel lagere soortelijke massa en die gaan er gewoon overheen langs.
Een logische verklaring zou kunnen zijn dat hij de sleutels aan de buitenkant in het slot heeft laten zitten, dat overkomt ook nog wel mensen die niet hebben gedronken, en dat iemand de sleutelbos heeft meegenomen, met kwade bedoelingen of goede (misschien heeft hij zonder succes aangebeld en de sleutels afgegeven bij gevonden voorwerpen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee veel te zwaar ,,
Als hij zonder sleutels het huis niet was binne gekomen dan liggen ze nog dus ergens in huis dus nog ff goed zoeken , maar het kan ook zijn dat hij ze in de deur heeft laten zitten en iemand anders die sleutels gepakt/gestolen heeft dat kan wel een probleem zijn