Hoe komt het dat er minder water uit de sproeier in de douche komt sinds ik een nieuwe douchekop heb gekocht?

Heeft dit te maken met de waterdruk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Ik denk dat er in deze sproeikop een waterbesparend ventieltje zit. Dus douchekop weer losschroeven van de slang en dat het plastic friemeltje eruit friemelen dat je dan kunt zien.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdwijntruc?
AWM
14 jaar geleden
Is er wat weggevlogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord 2 misschien?
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat was een vergissing, geloof ik. Kan gebeuren ;)

Andere antwoorden (3)

Als het goed is heb je er ook een setje waterbesparende dopjes bijgekregen het is aan jouw of je er ook gebruik van wilt maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Douchekoppen zijn verschillend. Je hebt grote douchekoppen, daar komt een soort regen uit.
Je hebt hele kleine douchekoppen, daar komt juist een sterke straal uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net als bij elektrische spanning en weerstand en stroomsterkte, zoals je bij natuurkunde geleerd zult hebben:
de druk van de waterkraan is het spanningsverschil, de hoeveelheid water de stroomsterkte, en de weerstand wordt door de douchekop bepaald.

Waarschijnlijk heb jij nog net zoveel water als vroeger, maar komt het in een minder sterke straal uit je douchekop. Dit kan komen omdat de oude douchekop door kalk veel gaatjes afsloot, of omdat de nieuwe gewoon meer gaatjes of grotere gaatjes heeft.

Als er een waterbespaarder inzit, verhoogt dit de weerstand van de douchekop, dan heb je zeker minder water. Mijn ervaring is dat je dan toch net zo snel nat wordt, maar 5 seconden langer nodig hebt om de zeep van je af te spoelen.