Wat te doen met een amaryllis die gaat bloeien wanneer dat nog niet gewenst is?

hij zit volop in het blad.
normaal gezien zou ik eind deze maand stoppen met watergeven, het groen laten afsterven, en de pot wegzetten tot het voorjaar.
als ik in de lente weer water ga geven vormt zich wel wat groen, maar ook een mooie bloemknop.
ik zie echter dat zich nu een knop aan het ontwikkelen is.
hoe handel ik nu het best?

Rieneke1
11 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Meestal wordt er een periode van 2 tot 3 maanden aangehouden voor de rust van de plant, maar 6 weken schijnt in een aantal gevallen al voldoende te zijn. Ik zou de plant toch tot bloei laten komen, en 'm daarna weg te zetten tot het voorjaar, op de gebruikelijke wijze. Dan op het normale tijdstip de plant weer water gaan geven.
Had je de plant buiten staan? Dat schijnt zelfs mogelijk te zijn -zo leer ik zelf ook weer bij!