Grote schoonmaak: wat kan er allemaal weggegooid worden van mijn administratie ? En vanaf welk jaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
bamibal
11 jaar geleden
Zakelijk of privé?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik hou altijd 5 jaar aan
ItisILeClerc
11 jaar geleden
alles kan weg - inscannen wat je wil bewaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh gottogottogot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@katoen: wat is het probleem ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nogal veel! Ook bonnen en rekeningen en garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen en pensioenoverzichten en belastingdingen en en en
mijn scanner is zó langzaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pensioenoverzichten: bewaren
garantiebewijzen: bewaren (af en toe checken, alsnog weg)
bonnen en rekeningen: ligt eraan
belasting: ik zou alles bewaren, ze zeggen wel 5 jaar, maar... weet je katoen wat het ergste is ? het wordt steeds meer ! :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja jodokus, als we tijd van leven hebben! Intussen zal ik 'm eens flink van katoen geven ;)

Het beste antwoord

Voor particulieren is formeel niets vastgelegd over de bewaartermijn van administratieve gegevens. Er zijn dus geen regels die bepalen hoe lang u uw bankafschriften en loonstrookjes moet bewaren. Maar omdat de Belastingdienst tot 5 jaar terug belasting mag navorderen, is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, maar het gaat ook om privé