Weet iemand hoe je kattenstaarten uit de tuin kan verwijderen?heb al van alles geprobeerd verschillende keren laten spuiten,zelfs worteldoek ingelegd

zelfs grind laten storten .maar niets heeft geholpen weet echt niet meer wat ik kan doen en het groeit als kool

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
6K

Het beste antwoord

Mogelijk is met het verkeerde middel gespoten.
MPCA en Silvanet , zouden zeer goed werken tegen dit onkruid.
Wordt vaak foutief kattenstaart genoemd ( dialect) maar heet eigenlijk heermoes, of akkerpaardestaart.
Het ontstaat in tuinen waar de grond amper of helemaal nooit wordt bemest.
Hoe slechter de grond, hoe meer heermoes er gaat groeien, vooral tussen tegels en grind.

In mijn eigen groentetuin, waar ieder jaar met kalk en culterra wordt gemest, groeit bijna geen heermoes en als het groeit gaat het vrijwel plat over de grond( normaal recht omhoog), net naast mijn tuin, is een natuurpark, waar nooit gemest wordt, daar staat het met duizenden naast en tegen elkaar.

Wil je het met de hand bestrijden, wacht dan tot het flink hoog is, pak het dan tegen de grond aan bij de stengel en trek het er uit.
Als het goed gaat, blijft er een stukje wortel aan zitten, is dan niet het geval, dan loopt het zo weer uit.
Er moet dus altijd een stukje aan zitten.
Door deze methode verzwakt de plant sterk.
Hierna is het een kwestie van bijhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb al veel met de hand verwijderd maar ben blij met uw antwoord kan er wel iets mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het weer opkomt, dan eerst de plant weer lekker laten hooggroeien, voordat je hem er uit trekt.