Wat voor bloem is zit???

Vind ze zo mooi maar weet niet wat het is???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
paulus811
11 jaar geleden
Misschien vinden wij m ook wel mooi, maar dan moet je wel even een foto plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je de afbeelding van de vergeetmenietjes vergeten bij te voegen ;-)
paulus811
11 jaar geleden
Het lijken wel asters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@paulus, daar dacht ik ook aan, zeker geen bougainvillea !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een smartphone, tablet o.i.d.? Zet de foto daarop en ga naar een tuincentrum. Daar weten ze het gegarandeerd en waarschijnlijk kun je deze plant daar zelfs kopen.
Zonder zo'n modern digi-ding zou je natuurlijk ook een print kunnen maken van de foto en die meenemen ;) 100% zeker dat ze hem daar kennen! (Ik heb deze bloem nl. in Nederland wel vaker gezien, ik weet alleen niet hoe hij heet.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog even gegoogled op bougainvillea, maar die is het zeker niet.

Antwoorden (4)

Lijken mij eerder (mini)anjertjes.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn dat ze inderdaad. De latijnse naam is
Dianthus gratianopolitanus: Zie http://www.biopix.nl/dianthus-gratianopolitanus-firewitch_photo-58185.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Nederlandse naam voor Dianthus gratianopolitanus is Rotsanjer om precies te zijn. Maar het worden vaak "mini-anjers" genoemd.
Volgens mij zijn het echt anjers. De bougainvillea heeft haast doorschijnende blaadjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De foto van de anjer die jij hebt bijgevoegd is de gewone anjer. Die ziet er heel anders uit dan de mini-anjer zoals in het antwoord hierboven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeker niet een gewone anjer (Dianthus caryophyllus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik weet dat dit een andere anjersoort is, maar de structuur van de blaadjes duidt er toch duidelijk op dat het een anjersoort is.
Lijkt op een steenanjer.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat klopt denk ik niet. De steenanjer heeft grotere inkepingen, zoals hier:
http://kijkenindenatuur.nl/bloemen/steenanjer.htm
Het is een Dianthus barbatus, uit de duizendschoon-familie. Welke variëriteit is nog even de vraag, wellicht de 'Amazon Neon Duo'. Kleur violet.
Amadea
11 jaar geleden
Steenuiltje
11 jaar geleden
Dacht ik ook. +!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duizendschoon