Als je huis grondig wordt gerenoveerd,hoeveel herinrichtingskosten kan je dan maximaal verwachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Er is wel een minimumbedrag.
Maximum niet, want instanties kunnen daar naar eigen idee mee omgaan.
Maar een minimum vastleggen was blijkbaar nodig:

Bewoners die als gevolg van renovatie of sloop moeten verhuizen, krijgen van hun verhuurder een tegemoetkoming in de verhuis- en herinrichtingskosten van ten minste 5.135,88 euro (het huidige geldende bedrag voor de sociale huursector). Een dergelijke minimumbijdrage geeft huurders zekerheid en bevordert daarmee de medewerking van huurders aan herstructureringsprojecten. Het bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd met het percentage waarmee de consumentenprijzen in het voorafgaande jaar zijn verhoogd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt puur van je eigen wensen af. Maximaal voor jou is datgene wat er op je bankrekening staat en van eventuele partner oid ;)