Uit welke periode stamt deze dekenkist?

Bij mijn ouders thuis stond, sinds ik mij herinner, deze bewerkte dekenkist. Hij is erg zwaar en gemaakt van donker, degelijk eikenhout. Er zit onderin een lade over de breedte.
Ik denk dat hij al erg oud is.
Kan iemand mij iets vertellen over de herkomst van een dergelijke kist? Hoe oud is hij? Type? Stijl?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan veel beter een foto maken en uploaden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heb ik gedaan maar het lukt op een of andere manier niet.
Ik ga in de herhaling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer ezeltje, jammer.....:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schat zo 1910 !? Waarom ! De recht op staande versieringen ,de dressoir poten of zijn die er later op gezet . ? Maar absoluut niet zo even een juiste inschatting te maken maak een goede foto en zet dat op het juiste forum of raadpleeg een expert. Vandaar geen Antw maar reactie .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een goede foto, maar die was te groot (5,5 MB). Die heb ik moeten verkleinen, maar dat gaat helaas ten koste van de kwaliteit.
Weet je ook Kapperkort op welk forum je dit kunt vragen?
Bedankt voor je reactie.

Antwoorden (2)

Dit is jaren 50-60.
Zeg maar grootmoeders tijd.
Lijkt een beetje op de Mechelse stijl.
Dit soort dekenkisten zie je nog regelmatig bij de kringloopwinkels.
Heeft helaas weinig waarde.
Bij onze kringloop komt daar een prijsje op te staan van 20,00 euro.
En dan maar hopen dat er een Pool komt die het koopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kist is ouder. Ze hadden hem al voor de oorlog.
Het gaat me niet om de waarde. Het is een aandenken aan vroeger. Ik ben gewoon benieuwd.
Ik vermoed dat het art nouveau of art deco is,deze dateren van begin 1900.