Door naar beneden te kijken zijn ze bang dat ze hun evenwicht verliezen.

Toegevoegd na 45 seconden:
En als je achterwaarts loopt kijk je omhoog!
En je kunt je makkelijker vast houden aan de treden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Mijn vrouw doet dat omdat zij hoogtevrees heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om hun evenwicht beter te kunnen bewaren. Van een smalle, steile trap loop ik ook achterwaards, puur om niet te vallen en om beter te kunnen inschatten hoe ik mijn voeten neerzet.
Mijn broer is door zijn handicap nogal stijf en kan ook snel vallen, hij loopt altijd achterwaards de trap af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij het afdalen van de trap je vizier beetpakt kan je gewoon kijken. Je kan dus zien waar je je voeten neerzet en of er misschien een obstakel op de traptrede ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan kijk je de diepte niet in,maar of het handig is?ik loop zelf ook achteruit de trap af als het erg steil is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt een beetje van de trap af. Vooral smalle en steile trappen zijn beduidend makkelijker en veiliger om achterwaards af te dalen.

Dat heeft vooral te maken met de grootte en de plaatsing van je voet. Vanaf je enkel steekt je voet één kant op : naar voren. Op een brede traptrede is er ruimte genoeg die voet neer te zetten. Maar op een smalle tree kun je , net als op een ladder, maar ene klein stukje hak kwijt omdat je been tegen de bovenliggende tree aankomt. Draai je je om, dan kun je het grootste deel van je voet weer kwijt op de tree.

Wanneer iemand besluit dat een bepaalde trap veiliger is om omgekeerd af te dalen, hangt echter niet alleen van de grootte van de treden en je voeten af, maar kan soms ook sowieso een veiliger gevoel geven. Vooral als je hoogtevrees of evenwichtsstoornissen hebt. ZOU je vallen, dan kun je je met je buik naar de trap toe een stuk beter opvangen zonder blessures van andersom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze bang zijn voorover te vallen en dan is dat trap af een heel eind. In de praktijk blijkt echter dat het gross van de mensen die op de trap vallen dat die achterover weg glijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vooroverbuigend jouw zwaartepunt verleggen, waardoor je veilgheid toeneemt. Mensen lopen denk bijna nooit een ladder 'voorwaarts af' om dezelfde reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook omdat er maak aan één kant een leuning zit.
En als je de andere arm niet goed kan gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik omdat ik er anders afkukel