Welke plant is dit?

Ik heb het gekregen,maar weet niet hoe ik het moet verzorgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Is volgens mij een bromeliasoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een Tillandsia cyanea. Op de randen van de roze bloem kunnen ook nog weer kleine paarse bloempjes komen.
Een lichte standplaats, geen directe zon. Vochtig houden, maar niet te nat.
Amadea
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb ook zo'n plant gehad. Er werd mij verteld dat ik water "in" de bloem moest gieten. Daar waar de steel van de bloem uit komt.
Dit is een bromelia.
Deze plant groeit in het regenwoud in de toppen van allerlei bomen.
Het is dus eigenlijk een parasiet.
Maar wel een hele mooie.