Hoe kan ik warmte buitenhouden bij een grote raampartij? (+ 2 lichtkoepels er boven)

Het warme weer is weer aangebroken... Ik heb een hele fijne lichte woonkamer met grote openslaande deuren en 2 lichtkoepels er boven. Heel fijn al dat licht maar met dit warme weer betekend dat ook veel warmte... Hoe kan ik dit het beste buitenhouden? Helaas is een zonweringsysteem buiten te duur. Dacht zelf aan zilvere zonwerende stof tegen de gordijnen hangen en in de lichtkoepels spannen... iemand hier ervaring mee? Alle andere adviezen zijn natuurlijk ook meer dan welkom!
(Tips voor een goedkope en makkelijke hor oplossing in deze openslaande deuren zijn ook welkom)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
informeer ook eens wat het kost om extra hoog rendements warmte buitenhoudend dubbel glas in je pui te laten zetten. Dat scheelt enorm. Ik ben alleen bang dat je de meeste 'instraling' hebt door die enorme koepels. Wij hebben dat opgelost door solartubes te laten plaatsen in plaats van koepels. Een zee van licht, maar nauwelijks warmte.

Antwoorden (4)

Bij de dakkapels zou ik rolgordijnen voor dakramen maken, die je uit kan trekken en dan over je kapel kan spannen. Bij je ramen zonwerende rolrordijnen hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt speciale warmtewerende folie die je op je raam plakt, volgens mij bij de bouwmarkt te halen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wel echte troep hoor, je krijgt het er nooit netjes op en voor je koepels is het geen oplossing.
Totdat je een definitieve oplossing hebt gevonden zou je kunnen overwegen tijdelijk een oud wit laken `bovenop` de lichtkoepels te spannen (of plakken met Ducktape). Ik heb dat ooit ook eens gedaan. Het werkt heel goed de warmte te weren en filtert het zonlicht ook heel mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn schaduwdoeken in de handel, die zou je op maat kunnen laten maken en met een constructie boven je lichtkoepels spannen, dit houd gigantisch veel warmte buiten, dit kun je ook gebruiken bij je raampartij.
Het is goedkoop en werkt erg goed.