Met hoeveel mensen kun je wonen op 30m2?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat ligt eraan hoeveel ruimte je wilt hebben per persoon, als men daar alleen hoeft te slapen kan je er ongeveer 45 personen neerleggen, 3 per 2 m2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en ook hoe hoog het is, een toren met 40 verdiepingen kan je tamelijk wat mensen in kwijt als je er 4 per verdieping doet (wat volgens mij moet kunnen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het hebt over een studentenkamer zou ik het houden op 2. (15m2 pp), met 3 mensen zit je belachelijk dicht op elkaar op zo'n stukje, en kan je helemaal niets...dan zou je een gemeenschappelijke woonkamer oid moeten hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een warm land met een paar plensdagen per jaar gaat dit een stuk makkelijker dan in nederland!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeger woonden ze daar met 10 kinderen. nu is het voor 1 of 2 personen (afhankelijk van hoe goed die met elkaar overweg kunnen)
wij woonden met 4 personen op 45 m2
was goed te doen. alleen alle kleding in kratten in de woonkamer

Het beste antwoord

theoretisch kan je met meerdere mensen op een kleine ruimte wonen. Veel hangt er af van hoe de ruimte is ingedeeld : één grote kamer, verschillende kleine kamertjes... Bij de voorbeeldwoningen bv. in de winkels van Ikea ben ik altijd verwonderd op hoe een kleine ruimte men erin slaagt een woning te creëren voor meerdere personen. als moest ik toch even glimlachen toen ik zo een mini modelwoning ingericht zag voor ... 8 mensen. concept : één redelijk grote tafel, klapstoelen in het midden. en daar omheen een aantal stapelbedden met een gordijn voor.
Wat ik je zeker kan aanraden is een boek halen over "klein wonen" daar zie je wonderen gebeuren. Maar, zoals gezegd, als het over één grote ruimte gaat met een douchetje annex wc, dan wordt het moeilijker. Ruimteverdelers (bv. een vrijstaand rek) kunnen helpen om een ruimte te verdelen, maar doen natuurlijk geen wonderen ivm privacy. Verder zijn er kleine oplossingen, bv. een koptelefoon opzetten als je televisie kijkt of muziek beluistert en de ander bv. wil lezen of gewoon behoefte heeft aan stilte.
Een verdere noodzaak is voldoende bergruimte, over niks is er zoveel ruzie denk ik dan over wanorde in een kleine ruimte. Bergruimte die makkelijk te bereiken is, met ook plaats voor bv. vuil wasgoed etc. Makkelijk te maken van goedkope rekken met een doek ervoor.
Als er een kelder of dergelijk is, ben je ook al een heel stuk verder : daar kan allerlei materiaal in waarvoor er boven geen plaats is (bv. kampeermateriaal).
Aangepast meubilair is ook super, maar vergt natuurlijk een investering (ik bedoel bv.. een bed met laden).
En natuurlijk hangt er ook heel veel af van de band die de mensen hebben die in de ruimte wonen. Bij een stel is het een heel ander verhaal dan bij vrienden die willen samen wonen, al is het maar omdat je bij een stel in theorie maar één bed nodig hebt.
Dus : bekijk de ruimte, bekijk je budget, bekijk je individuele noden op vlak van privacy, haal inspiratie en dan vertelt de ruimte je zelf hoeveel mensen er in kunnen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je hebt het over 'wonen'.
Dit betekent dus dat er in die 30 m2 ook een douche, kookgelegenheid en wc moet zitten.
Dan hou je betrekkelijk weinig ruimte over.

In bovenhuizen wonen legio mensen prima in zo'n ruimte, maar meestal alleen of hooguit met 2 personen.
Dat lijkt me ook echt het maximum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30, het ligt er maar aan wat je wilt, b.v. moet je er ook voedsel voorziening af halen dan 1, enz enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan je eisen en levensstijl en aan hoe close je bent met je medebewoners.
In een appartement van 30m2 kun je best met 2 mensen wonen mits je goed met elkaar overweg kunt, en ook nog wel met een kind als het moet.
Vroeger woonden mensen met een gezin van 10 op minder dan de helft, maar tegenwoordig willen we toch meer ruimte.
Dus met hoeveel mensen je er kunt wonen, hangt van die mensen af. Heeft de een een nachtritme en de ander een dagritme, dan is twee misschien al teveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij zijn laatst in China geweest en..........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt niet gevraagd met hoeveel mensen je 'prettig' kunt wonen op 30m2, maar met hoeveel mensen je er kunt wonen.
Da's toch een verschil.
Er zijn legio mensen, ook in Nederland, die te klein, onprettig en met weinig privacy en rust wonen.
Maar ze wonen wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een gezin van 10 op 14 vierkante meter? Dat is 7 bij 2?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, daarom is er geen antwoord op te geven.
En hoe definieer je 'wonen'? Hier in de stad zijn studentenkamers van 5m2 en er zijn etages die uitgebroken zijn en volgeplempt met stapelbedden waar de nachtploeg slaapt als de dagploeg aan het werk is.
Voor even kan dat best, maar echt wenselijk lijkt het me niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hippo heeft gelijk
Als die mensen als legbatterij kippen kunnen leven, dan 90 mensen.

Zo niet, hangt het af van de ruimte die de mensen die er wonen nodig hebben per persoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normale situatie hooguit 2 personen. Uiteraard is dit niet veel ruimte. In oorlogstijd was dit natuurlijk wel anders voor de mensen die ondergedoken waren.