PET volledig recycleerbaar. Waar ga ik de flessen dan laten? en wat houd nu werkelijk biologisch afbreekbaar dat in?

Huisvuil wordt verbrand dus daar horen de flessen niet thuis!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Huisvuil gaat niet rechtstreeks de oven in. Het wordt eerst gesorteerd. Sowieso gaan alle metalen eruit, afhankelijk van de verwerker worden kunststoffen er ook uit gehaald, volgens mij is dit steeds meer de norm.

Dit heet nascheiding. (zie bronnen)

De discussie wat beter is (voor het milieu), is een interessante.
Bijvoorbeeld met de auto kunststof naar de kunststof container brengen is slechter voor het milieu dan het kunststof gewoon weg te gooien, omdat het grootste gedeelte via nascheiding alsnog gerecycled wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

PET-flessen zonder statiegeld horen in de plasticbak.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat betreft de afbreekbaarheid: dat is nog maar een selecte groep PET-flessen, zie hier: http://www.kunststofonline.nl/nieuws/biologisch-afbreekbaar-pet-voor-flessen.html
"Het Britse Wells Plastics is de drijvende kracht achter de nieuwe technologie. Wells is toonaangevend op het gebied van toevoegingen aan materialen tegen microbieel bederf. Het bedrijf blijkt echter ook het omgekeerde te kunnen realiseren, te weten versnelling van afbraak van kunststof flessen die normaal gesproken voor zeer lange tijd zouden rondslingeren in het milieu."