Is een kade altijd bij het water?

Bijv: De straatnaam is Beatrixkade.

Houd dit dan in dat er dichtbij een slootje / water is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Ja het is een antwoord voor oeverstrook. Er is tenminste water geweest vroeger. Het kan zijn dat die plek gedempt is, maar toch nog xxxkade heet. Zoals in Den Haag

Toegevoegd na 33 minuten:
duh ander woord bedoel ik dus sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want toen de naam werd bedacht was er wel water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel juist Laiperd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taalkundig heb je gelijk Laiperd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsjonge wat een wakkere lieden hier ;-) je hebt gelijk, tx
Ja. Want kade betekent: oeverbekleding. Het is de plek waar je van een schip of schuit af aan land kunt komen.
Amadea
12 jaar geleden
Niet altijd, het kan ook van vroeger overgebleven kunnen zijn, dat er vroeger water lag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk dit vind ik nou zo raar he. (niet persoonlijk) Als ik ergens een antwoord post wat al gedeeltelijk genoemd is, wordt mijn antwoord verwijderd, want al genoemd. En nu noem jij toevallig hetzelfde ongeveer en wordt het (nog) niet verwijderd. Ik vind dat raar. Is dit het over het hoofd zien vd moderators of pure willekeur? ( ik bedoel het niet persoonlijk, gewoon voorbeeld.) Min niet van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om nieuwbouw wat nog gebouwd moet worden. Dus van vroeger gaat hierbij niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@yellowflag75, Dat komt omdat de tijd tussen de antwoorden niet veel scheelt,daarom wordt het niet verwijderd.
Was dit antwoord na een kwartier geplaatst dan was de kans groot geweest dat het er niet meer had gestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen deze antwoorden zit 12 minuten. Vrij veel dus.....
maar troost je Gele Vlag: jij hebt 4 plussen, van mij komt er een bij; dus 5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij word er alleen gemodereerd aan de hand van meldingen .. dus als niemand het meld blijft het staan. je hebt hier op de site een aantal mensen die als ze zelf al antwoord hebben gegeven er geen gras over laten groeien en direct naar de meld knop grijpen