Tot hoeveel kilo houdt een zwevend toilet?

Wij laten onze badkamer renoveren binnenkort. Nu is mijn man niet bepaald een lichtgewicht. (120 kg) Hij maakt zich zorgen of het toilet niet van de muur komt als hij plaatsneemt!
:))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
38.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals klukluk terecht al opmerkt: vraag dat dan bij het bedrijf dat de badkamer levert :S wat heeft het nou voor zin om het hier te vragen?
Bovendien, waarom kies je uberhaupt voor een zwevend toilet als je man 120 kilo weegt haha. Om het spannend te houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo is dat een gekke reactie? Er zijn ongetwijfeld vele honderden modellen zwevende toiletten. En alleen de verkoper/fabrikant weet wat de specificaties van die toiletten zijn. Dus tenzij op GV een fabrikant/leverancier van zwevende toiletten aanwezig is, lijkt het me tamelijk zinloos die vraag hier te stellen. Zie ook het antwoord van momopoyolo. De specificaties van jouw geval zeggen helemaal niets op de specificaties van het geval van de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller heeft het over EEN zwevend toilet.
Jelle zoekt er EEN op.
Sowieso zijn er maar een paar merken die het plaatsen waard zijn, een ervan is Geberit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel kantoorpanden e.d. is tegenwoordig ook alles zwevend en daar worden ze vaak genoeg gebruikt met gewichten boven de 120. Helemaal als twee personen er niet volgens de voorschriften gebruik van maakt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu als reactie dan, zoals ik al eerder vermeld had.
Alle leveranciers kunnen je de nodige specificaties geven en daar moet je niet voor bij een aannemer zijn, die voeren slechts uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jove: Wil je aub niet meer reageren op een vraag van mij? Ik vindt dit beledigend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, afgesproken! :D

Het beste antwoord

Ik heb zelf een zwevend toilet opgehangen en dat was voor het eerst en ik kan er ook veilig op zitten met ook 120 kilo, ik eb niet gekeken naar merk ef aangepaste materiaal gewoon zoals hij was. Al moet ik zeggen dat de eerste keer zitten best vreemd was en ik goed luisterde of er niets kraakte of bewoog maar na een jaar hangt hij nog helemaal waterpas en veilig. Ik denk dat een zwevend wc mischien wel tot 150 kilo kan houden mits goed bevestigd.

Toegevoegd na 26 minuten:
zie een paar gemiste letters, mijn excuus hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

DAT is afhankelijk van de muur en de bevestigingswijze. Op mijn werk hangt een auto aan de muur, en dat houdt ook gewono.

De pot is wel berekend op een dergelijk gewicht. 400kg moet de ophanging zelf kunnen houden

Toegevoegd na 4 minuten:
(Dus indien correct bevestigd is 120 kilo geen enkel probleem)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van

het merk, de fabrikant
de gebruikte materialen
de manier van bevestiging
het vakmanschap van de installateur.