Ik heb geen warm water in mijn badkamer maar de ketel doet het goed. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
75K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loodgieter bellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heeft een loodgieter voor nut? zet je warmekraan voluit voel aan de achterkant van de knop als die warm blijft die die warm blijft moet je douchekop ontkalken dan zal je weer warm water krijgen
als de knop koud word dan is er iets met je cv ketel wat voor een cv ketel heb je

Antwoorden (5)

Je kan de boiler eventueel resetten. Soms werkt het ook met een warmtewissel. Indien je volop warm water hebt gebruikt, en terwijl staat je CV op, kan het zijn dat je boiler even leeg gelopen is of dat de wisselschakelaar zich volledig op de verwarming heeft gericht. Als je zelf niet weet hoe je de ketel moet resetten, blijf er dan af. Soms kan je meer schade aanbrengen dan goed doen! Dan kan je best contact opnemen met een dienst die centrale verwarming en boilers onderhoudt. In geval van een huurwoonst, zeker ook de eigenaar verwitigen (soms kunnen de kosten op hem verhaald worden) Indien de boiler niet minimum om de drie- maar best ieder jaar onderhouden wordt, gaat de boel verkalken en verstoppen. Ik weet niet welk soort ketel je hebt, maar vaak ligt verkalking aan de oorzaak van het probleem. Het kan ook zijn dat er een toevoer leiding stuk is, of kapotgevroren.... Kijk dus zeker een ter hoogte van de hoofdkraan van je water en ga eens alle ruimtes af waar de leidingen doorlopen (bvb plafond van kelder, dichtbij buitenmuren etc.) Veel succes, en hopelijk vallen de kosten mee.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook het drukmetertje eens nakijken, soms zit er te weinig druk op... 1.5 bar a 2 bar is ideaal... Indien je een gebruiksaanwijzing hebt, lees dan even na hoe je de druk kan aflezen en evt. verhogen. Vaak is er maar een metertje (zoals je soms in de spannende duikbootfilms ziet, tenzij je een moderne ketel hebt dan hebben ze vaak ietwat meer Star wars proporties hehe) te vinden. Let zeker op dat als je dit doet, ook het kraantje terug dichtdraait waarlangs de duk wordt verhoogd. Zoniet zal hij langs de drukklep warm tot heet water spuiten, en je kan je daar wel eens aan verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoveel druk staat er op de ketel? Gebruikelijk staat de druk rond 1,5 bar. Als er te weinig druk op de ketel staat dan kan het zijn dat je geen warm water meer krijgt. Kan dus zijn dat je de ketel moet bijvullen. Als dit niet het geval is dan zou ik even de loodgieter bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verwarming het wel goed doet (ketel doet het goed) zal de kraan die omschakelt van verwarming naar je warmwater stuk zijn Dus zoals reactie loodgieter bellen, of vriend, of zelf, als je handig bent..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vanmorgen precies hetzelfde probleem. Je hoeft helemaal geen geld uit te geven voor een loodgieter hoor. Heb je thuis een haarfohn liggen? Fohn je waterleidingen in de badkamer warm. ZET DE KRAAN WEL OPEN anders kan je waterleiding gaan barsten.... Gewoon blijven fohnen tot et een water er weer uitstroomt. Duurde bij mij een uur ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kan je douche kop ontkalken en om zeker teweten kun je douche aanzetten en achter de draai knop voelen als die warm word als die koud blijft dan moet er een monteur komen voor je ketel
Bronnen: