Als je een plant afdekt met plastiek voor het vriezen buiten,moet je dan ergens zorgen voor een klein gaatje i.v.m het ademen van de plant ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (2)

een plant haalt zuurstof door zijn wortels, als je hem wil beschermen tegen de vorst gebruik dan noppenfolie. en laat een heel kleine opening aan de zijde waar de wind iet op kan staan. dan bevriest de plant niet en kan je hem goed de winter door helpen
12 jaar geleden
De plant maakt uit koolzuur (CO2) bladgroen en daarbij komt zuurstof vrij.

Als er geen gaatje is en geen ventilatie dan stop je de fotosynthese. Als dit lang duurt zal de plant sterven. Daarom is het beter een gaatje te maken.

Het afdekken van planten tegen vriezen beschermt de plant alleen maar tegen koude als gevolg van wind. Bij mensen spreekt men van de gevoelstemperatuur. Door wind lijkt het veel kouder dan het in werkelijkheid is.

Tegen koude ansich beschermt de plastic niet. Als de thermometer aangeeft dat het buiten min tien is dan is het onder de plastic bij de bladeren van de plant ook min tien.

Als de plant niet tegen min tien kan sterft deze. In dat geval moet je de plant binnen zetten, als dat kan.