Mijn ginseng bonsaï verliest veel bladeren . Hoe kan ik dat verhelpen?

Ik heb een half jaar geleden een soort bonsaï gekocht in de Lidl.
Tot enkele weken terug ....niks aan de hand....maar nu verliest hij heel veel bladeren.
Ik geef voedsel en besproei de plant.
Misschien is het bladverlies normaal ?
Kan iemand tips geven?

Toegevoegd na 10 uur:
ginseng ficus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een troost: ik heb dezelfde gekocht en hier heeft ie ook last van uitval 8-)

Het beste antwoord

Een bonsaï is een kunstmatige dwergvorm van een struik of boom.
Er zijn bladhoudende soorten en bladverliezende soorten, al naar gelang de soort.
In de winter is er een rustperiode, waarin de bonsaï niet groeit, dus ook geen mest nodig heeft!!!
Ook moet je in deze periode heel weinig water geven.
geef je te veel, dan wordt de grond kletsnat en gaan wortels rotten, met als gevolg bladverlies of zelfs dood gaan.
Indien je een foto kan plaatsen ( webcam) kan ik zien welk soort je hebt.
Maar ik vrees het ergste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb eentje van het net geplukt...zijn niet zeldzaam ,maar toch mooi voor 9€
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is dit geen bonsai maar een ficus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee een ficus is het niet, maar weet even zin naam niet.
beestie, je hebt hem gevonden, stond toch wel een verzorging bij, van deze plant en een naam?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem mijn woorden terug, het is wel een ficus, die lijkt op de ginseng.
Die kan ik wel, heeft de zelfde vreemde wortels.
Maar deze heet Ficus microcarpa var. nitida.
Een maal in de week een beetje water.
Misschien te veel gegeven.
zou hem nu aan de droge kant houden, misschien maakt hij nieuwe wortels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eddijst
Op het kaartje staat :Ficus Ginseng
Niet in Zon , niet te donker
temp:18-24
water : weinig
niet eetbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer ik de foto's van ficus microcrapa bekijk heeft u wellicht ook gelijk ....dan is www.takeawaytrends.com een organisatie die valse informatie geeft....dus strijdig met de Belze wet.
Zou ik Lidl eens aanspreken?

Andere antwoorden (2)

Stiekem is jou bonsai niets anders dan een ficus op stam.
Eenmaal per week goed nat maken (onderdompelen) En verder niet teveel aandacht aan schenken zou moeten werken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen bonsai dus gewoon verzorgen als een kamerplant de ficus.Ga anders naar groeninfo.com daar is een site voor bonsai en je vraag/probleem is vaak behandeld.