Wat vinden muizen lekker?

Want ik wil checken of er 1 op mijn kamer zit, brrrrrrrr!!!! Dus wat kan ik neerzetten zodat ik kan zien of er straks van gegeten is? Kaas is een fabeltje, toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
24.7K
joro
12 jaar geleden
Kaas met daar boven pindakaas!

Antwoorden (11)

Ik heb wel eens gehoord dat ze van chocolade houden! Dit deed mijn opa altijd op de muizenvallen in de schuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij deden vroeger altijd stukjes ontbijtkoek op de muizenvallen. Echter lusten muizen ook chips en harde koeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een brokje droogvoer voor katten vinden ze heerlijk....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muizen komen vaak op de volgende dingen af:

-Kaas
-Zonnebloempitten
-(Oud) Brood
-Fruit

Maar eigenlijk eten muizen van alles en nog wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tegenstelling met wat veel mensen denken is kaas niet het beste lokaas op een muizenval, pindakaas daarentegen werkt veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pindakaas werkt het beste vanwege de sterke geur, laat de pindakaas ook niet uitdrogen dan verliest het zijn werking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons werkte pindakaas veel minder goed dan kaas. Ik had dat ook gelezen en daarom ook pindakaas geprobeerd, maar dat deed niet bijzonder veel. Toen ik stukjes kaas ging gebruiken, ging het veel beter.
Geen idee waarom, verschillende muizenrassen verschillende smaken ofzo?
heel klein stukje brood met chocolade pasta.
Ergens in een hoekje leggen. Als er een muis zit dan wordt dat stukje opgegeten of op z'n minst verplaatst
Zoek muizekeutels. Dat is keihard bewijs!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ghihi
Als je niet zeker weet of er eentje zit (je kan dat ook controleren aan de hand van poepjes) zou ik gewoon niets doen. Wie weet lok je anders alle muizen uit de hele buurt!
En wat ze lekker vinden: van alles wat maar voor handen is, dus ook kaas, maar dat is niet echt favoriet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet maar een schoteltje met meel .
Dan zie je gauw genoeg of je een muis hebt.
12 jaar geleden
Kort geleden was er hier eentje naar binnen geschoten over mijn voeten heen toen ik de buitendeur open deed. Ik had de deur nog in mijn hand, brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wat hier favoriet was bij de muis:
- hondenbrokjes (ik heb shih tzu voer van Royal Canin)
Achter het fornuis lag een keurig bergje hondenbrokjes, gehamsterd door de muis
- sultana koekjes (alleen de koek, er werd keurig om de rozijnen heen gevreten. De rozijnen vond ik volledig schoon terug.
Ik weet niet hoe het bij jou in de gemeente is geregeld. Hier kun je de gemeente bellen. Dan komt er een speciale muizen/rattenman, GRATIS.
Die legt gif neer dat NIET schadelijk is voor huisdieren en ook niet voor mensen, als die er niet uitbundig van gaan lopen eten natuurlijk.
Daarbij blijft het wel heel belangrijk dat er geen ander voedsel voorhanden is. Alles dus in gesloten kasten of plastic opbergdozen met klemmen. Zodra ik weg ging of ging slapen, zette ik een dessertbordje op de bak met hondenbrokjes, zodat de muis er niet bij kon in mijn afwezigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben zelf 2 huismuisjes, echt als huisdieren dus en die zijn gek van alle soorten zaadjes, pompoen, zonnepitten enz.. mss dat eens proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze eten graag pindakaas, kaas is niet zozeer een fabeltje, maar het werkt minder goed als pindakaas