iemand is door acute opname woonruimte kwijtgeraakt. op kamers levert trauma op. hoe komt diegene in een maand tijd aan woonruimte? omg Twente

Toegevoegd na 29 minuten:
te angstig om op kamers te gaan, degene wil echt een plekje alleen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op kamers levert trauma op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleg bij woningbouwvereniging door begeleider vanuit opname? Dit lijkt me noodzaak voor urgentie en in opname houden tot vervangende woonruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door acute opname woonruimte kwijtgeraakt...??? Dit vereist meer uitleg.
Je kunt niet zo maar je woonruimte kwijt raken door
een opname.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het fijne er ook niet van op dit moment. Ik wil alleen kijken of het mogelijk is Voor diegene aan woonruimte te komen zonder dat het een kamer wordt. Waarom diegene er panisch voor is, dat weet ik niet.

Het beste antwoord

Zoals de andere al aangeven kun je niet zo maar een huurwoning worden uitgezet. In Nederland bestaat huurbescherming, dat betekent in het kort dat een verhuurder niet zo maar de huur op kan zeggen. (Zie Bron)
Als je er niet uit wilt, niet vertrekken en het voor de rechter laten komen. Zoek dan wel rechtshulp.

Als de rekeningen niet zijn betaald is dat voor een rechter wel een reden tot uitzetting, maar als je aan kan tonen dat dit een onvoorziene oorzaak had, en je bent bereid om de achterstallige huur te voldoen en verder netjes te betalen, zal een rechter de huurder weer in het gelijk stellen.

Mocht je buiten de bovenstaande tips, nu toch met spoed iets anders zoeken en je hebt géén kinderen is anti-kraak of tijdelijke verhuur misschien wel een (tijdelijke) optie. Je kunt voor een klein bedrag tijdelijk ergens wonen. Tijdelijk kan een paar weken, maar ook een paar maanden of paar jaar zijn.

Helaas heb je bij anti-kraak of tijdelijke verhuur géén huurbescherming en heeft het antikraak- / tijdelijke verhuur tussenpersoon maar een korte opzegtermijn van 2 a 3 weken.

Weet dus niet of dit eventueel een (tijdelijke) optie is, maar kijk voor actueel aanbod eens op de websites van de 2 grootste antikraak aanbieders.

Interveste: http://www.interveste.nl/kandidaten

of Camelot: http://nl.cameloteurope.com/508/0/actueel-aanbod/welkom-bij-ons-aanbod-tijdelijke-woonruimte.html

Zelf woon ik al enkele jaren antikraak...
Veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt me niet dat zo maar de huur kan worden beëindigd. Een huurder heeft huurbescherming. Als door de opname enige tijd geen huur werd overgemaakt, zal dit lijkt mij ook geen reden zijn. Dat moet dan door de rechter worden beslist. Het lijkt mij verstandig bezwaar te maken tegen de huurbeëindiging. De persoon zou kontakt op kunnen nemen met een rechtswinkel, bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acute opname is geen reden om een huurovereenkomst te beindigen.
De instelling die de persoon heeft opgenomen hebben genoeg connecties om dit weer ongedaan te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de huis aan huis krant staat vaak woonruimte aangeboden .
Kijk in de bibliotheek bij de tubantia daar liggen de kranten nog van 1 week oud die kun je daar kun je ook bij woonruimte aangeboden kijken .
En mocht zij dan overhoops toch tijdelijk op kamers willen dan heb ik nog wel een adres in hengelo centrum boven een cafè .

Toegevoegd na 11 uur:
of kijk ook eens rond op www.direchtwonen.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je teun. + Ik zie haar morgen, zal het doorgeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of kijk ook eens rond op www.direchtwonen.nl