Is het gebruikelijk om "af te dingen" op een offerte van een aannemer?

Bij de aankoop van een keuken is het HEEL gebruikelijk om af te dingen en daar kun je soms wel 30% zakken tov de oorspronkelijke prijs

Die eerste prijsopgave van zo'n keukenzaak is daar natuurlijk dan ook op gebaseerd.

Hoe zit dat met offertes van aannemers, mn voor de verbouwing van een woonhuis?

Calculeren zij ook in dat je nog iets van de prijs gaat afpraten of is dat in deze branche ongebruikelijk?

amigo
12 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Antwoorden (2)

Ja, dit kan heel goed. Zeker in deze tijden, weinig werk in die branche, dus als de winstmarge wat lager is, vinden ze dat heus niet erg. Ze zijn vaak blij dat ze vooruit kunnen!

Direct een site met tips erbij gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo niet maak jij het gebruikelijk. In elke branche wordt geld verdiend, en jij hebt altijd het recht om proberen de prijs te drukken. Vraag hem gelijk wat er nog te doen is aan de prijs en vraag ook bij één of meerdere andere aannemers nog een offerte, zodat je deze kunt vergelijken met elkaar. Daarna kun je onderhandelen door ze allemaal te vertellen dat de ander het voor minder kan bewerkstelligen.