Waarom zit er bij zo'n plastic wegwerp aansteker een tussenschotje tussen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Een aansteker is meestal butaan of propaan gevuld, het meest word butaan gebruikt en dat is vloeibaar, dat verdampt en vult de ruimte bovenaan met gas en dat gaat branden als je het aansteekt, en niet de vloeibare wat je ziet, dat schotje is om te zorgen dat er altijd een ruimte is waar de verdampte butaan heen kan om te verbranden als jij de aansteker gebruikt.

Leuk weetje is dat butaan goedkoper is als propaan en bijna dezelfde eigenschappen met verbranden heeft alleen butaan verdampt bijna niet onder de 5 graden en zal je aansteker moeilijker aan gaan en lpg gas voor je auto is ook een mengsel van butaan en propaan alleen zit er in de winter meer propaan in voor betere verdamping met de kou buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor de veiligheid van de kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de stevigheid. Zo'n tussenschotje maakt de aansteker minder breekbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat het plastic van de aansteker de druk van het vloeibaar gemaakte gas aankan.