water in cv, verwarming geeft kotsend geluid na vervanging convectorput, iemand ?

sinds er een nieuwe convectorput is geplaatst, geeft de verwarming een soort kotsend of klotsend geluid als hij aangaat, alsof er geen water in zit maar er steeds weer opnieuwe ingepompt word, in de cv is de druk 1.5, kan het zijn dat degene die de convectorput geinstalleerd heeft niet genoeg water bijgevuld heeft, of heeft het met ontluchten te maken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kotsend geluid ?

Antwoorden (3)

Je moet het cv systeem ontluchten, dit kan best lang duren voordat dit opgelost in omdat er overal luchtbelletjes in het systeem zitten, het hangt ook af van hoe groot het circuit is. wat ook kan is dat er net te weinig water in zit, ik zou gewoon het een en ander proberen, te beginnen met ontluchten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een CV-verwarmingssysteem beschikt over twee thermostaten: de kamer- en de ketelthermostaat. Stel de thermostaat van de ketel (tijdelijk) in op een hoge temperatuur en vervolgens de kamerthermostaat op 'vragen'. Het water in het systeem zal vervolgens behoorlijk worden opgewarmd waardoor de daarin eventuele aanwezige lucht naar de ontluchtingsventielen wordt gestuwd. Vervolgens alle ventielen ontluchten en het probleem is (hopelijk) opgelost. Succes..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag de druk gerust op 2,5 bar zetten en dan het systeem ontluchten. 1,5 Bar is zo ongeveer de minimumdruk die in een c.v. moet zitten. Het kan best zijn dat je je c.v. meerdere malen moet ontluchten.
jc54