Kan een vrieskast in de schuur of is het daar in de winter te koud (schuur is niet geisoleerd)?

Een winkelbediende zegt van niet, omdat er geen CFKs meer inzitten moet de temperatuur minstens 12 graad zijn.
De ander zegt dat dit alleen voor koelkasten geldt, omdat het alleen warmer hoeft te zijn dan de doel-temperatuur en een vrieskast dus wel in de schuur kan.

Wie heeft er nu gelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Antwoorden (4)

Bij ons staan de vriezer en koelkast in een onverwarmde schuur en dat kan geen kwaad.
Je moet wel zorgen dat je een beetje ventileert zodat vocht minder kans krijgt omdat anders je vriezer/koeler gaat roesten als er een beschadiging op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons staat de vriezer al 15 jaar in de schuur, niet dezelfde natuurlijk, maar werkt prima, en ook niet geisoleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zonder problemen zowel een vriezer als koelkast in een onverwarmde schuur, waar het swinters ook vriest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons staat hij ook in de schuur, s winters komt er wel ijs op de deur aan de buitenzijde en maakt hij wel een ander geluid dan bij normale temperaturen, maar hij werkt naar 4 jaar nog steeds.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als het echt koud is zet ik hem wel eens een dagje uit, als de deur gewoon dicht blijft en zeker met een beetje vorst blijft hij nog 2 dagen rond de -18 graden