Is dit een tekenbeet of een muggenbult?

Ik heb nooit een rare reactie gehad op een muggenbeet dus ik vroeg me af of dit wel een muggenbeet is.
Ik wandel veel in het 'bos' maar ik heb verder geen teek op mijn arm zien zitten. Het doet niet heel erg pijn maar het jeukt wel af en toe...
De kring heet trouwens een doorsnee van 2cm. En ik zie de kring sinds gisteren maar vandaag drong het pas echt tot me door...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
29.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou in de gaten of je een rode ring krijgt. Dat kan wijzen op een besmette tekenbeet (Lyme). Ik meen nu ook iets van een ring te zien, maar het kan ook zijn dat het toch een muggenbeet is.
Amadea
12 jaar geleden
Zo'n plek krijg ik meestal na te zijn gestoken door een daas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@amadea: een daas doet toch erg veel pijn als ie bijt? ( of steekt, ik weet niet wat ze doen)
Amadea
12 jaar geleden
Ja, dat voelt als een gemene injectie....

Het beste antwoord

Als jij al meer dan een dag zo'n plek heb is het zeker geen muggenbeet,, of je moet allergisch zijn. Een tekenbeet zou kunnen maar dat kan ik niet goed zien op de foto. Ga naar de huisarts en je heb meer zekerheid.

Toegevoegd na 11 minuten:
een tekenbeet hoef je niet te merken, als hij bijt en jij krabt of wrijft dan kan hij er nog afvallen voor hij echt in je huid zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik had een teek in mijn kuit en je merkt zeker het verschil dan duurt namelijk lang voordat de teek in je huid zit en dit ziet er uit als een muggen beet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door het witte randje kan je zien dat het een tekenbeet is. ik zal gauw naar de dokter gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan ook erg allergisch zijn ,maar als je het er niet bij gezet hebt dan denk ik dat het niet zo is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een tekenbeet is, dan zal de kring alleen maar roder en groter worden. De last die je ondervindt zal snel minder worden, maar dat betekent nog niet dat je niet gebeten bent. Je kunt er achteraf jarenlang ziek van blijven. Mijn advies is zo snel mogelijk naar je huisarts voor een consult; dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kan de huisarts eventueel snel met een behandeling beginnen. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mag ik weten waar die min op gebaseerd is?
Oh oh dit is zeker een tekenbeet ga snel naar de dokter en laat je niet afschepen maar laat je testen. Ik heb afgelopen winter een maand thuis aan het infuus gezeten(antibiotica) omdat men destijds ontkende of liever gezegd niet onderkende dat ik doodziek was van de ziekte van Lyme! Mijn vlek destijds voldeed niet a.d. normen die zogenaamd voor een tekenbeet staan. Nou ik heb het geweten en wordt bijna panisch wanneer ik zoiets zie van jou.Ook een test kan niet altijd de goeie uitslag geven maar in jouw geval twijfel ik geen moment en zou ik er op staan dat ze een antibioticakuur geven! Bij mij heeft het te lang geduurd(meer dan een jaar) en ik zal waarschijnlijk nooit meer helemaal de oude worden.
Bij mij werd destijds gezegd dat ik een rode ring moest hebben enzovoort enzovoort. Ook zou ik hele andere verschijnselen(klachten) moeten hebben, totdat een ruggenprik uitwees dat ik zwaar besmet was en ik 4 dagen in het ziekenhuis belande.