Ik ga volgend weekend op mezelf wonen, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (5)

Vergeet vooral niet je zorgverzekering, tandarts, school (?), uitkering (?), ziekenhuis te informeren dat je een ander adres hebt. Bespaar je veel ellende mee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op jezelf gaat wonen, heb je te maken met met allerlei vaste uitgaven: de huur, boodschappen, de energierekening. Maar je moet ook je verzekeringen en de gemeentelijke heffingen betalen.

Hier op onderstaande site wat tips

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.nibud.nl/scholieren/18-en-dan/op-jezelf-wonen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik op mezelf ging wonen heb ik er niet aan gedacht een inboedelverzekering af te sluiten.
Vervolgens werd er ingebroken.
En toen kon ik dus nergens die schade declareren.
Dus heel verstandig dat je advies vraagt.

Je kan heel veel dingen ook regelen via de post, zie link hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een goeie relatie hebt met familie en/of anderen zou je een extra sleutel ergens kunnen afgeven.
Uit ervaring , dit kan veel narigheid voorkomen!
Ik wens je een zonnige toekomst.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar het nut van?
adriana
12 jaar geleden
Dan heb jij nog nooit voor je gesloten deur gestaan terwijl de sleutel binnen lag , dit is een voorbeeld van onhandigheid ,dat weet ik ,maar je kan ziek zijn of op vakantie enz. zelfs jij kunt hier nog wel iets zinvols bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn reservesleutel bij een huisgenoot liggen, veel handiger. Als ik in hier in Groningen mijn kamer niet op kan, komt mijn ma niet even vanuit Huissen de sleutel brengen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip!
Je zult ook moeten wennen aan alleen wonen, wees daarop voorbereid.
Ken je de buurt al een beetje? Zo nee, ga dan op ontdekkingstocht: zoek uit waar de winkels zijn, ook goedkope. Welke huisarts en tandarts zitten in je buurt?
Zijn er parken, welk OV is er en op welke tijden rijdt dat?
En alles wat verder voor jou van belang is: zit er een fietsenmaker, of een dierenarts, ik noem maar iets.
Zijn er evenementen waar je rekening mee moet houden? (Als je in een binnenstad woont, kun je soms te maken hebben met wegafsluitingen of lawaaierige dingen, wel handig om tevoren te weten.)
Wordt je post doorgestuurd? Heb je een aansprakelijkheidsverzekering?
Verhuizing op zich al geregeld?

Hoop gedoe, maar straks zit je lekker op je nieuwe stek, veel plezier!