Er bestaan speciale schaartjes voor het knippen van portretjes en andere kunstwerkjes uit CHINTZpapier. Die schaartjes, heel dun en puntig, zijn ideaal voor het uitknippen van dit ronde plaatje. Drogist en/of hobbyshop kan je aan zo'n schaartje helpen.

Je moet nooit een schaar voor het haar, of een schaar voor stof, gebruiken voor het uitknippen van papier. Dat maakt de schaar onscherp en ze zijn voor dit doel trouwens niet wendbaar genoeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
onscherp=bot

Toegevoegd na 1 uur:
onscherp=bot
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een niet te grote schaar en heeeeeel langzaam draaien ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kapperschaar en dan idd rustig knippen en draaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst grof uitknippen, endan steeds kleine stukjes er af knippen tot hij rond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of als je via de computer knippen bedoelt, in het simpele paint kan je er een precieze cirkel omheen maken en die knippen, maar dat vergt wat oefenen omdat je op t goede punt moet beginnen. Je kan bij paint ook stukje voor stukje een lijn trekken en die verbinden en knippen. Moet e wel heel nauwkeurige streepjes Zetten.