wat heeft een tak op een dak van een huis in aanbouw te betekennen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhh...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hij daarop is gevallen nog niet is weggehaald...?

Antwoorden (4)

meestal word er een vlag gebruikt, maar een tak kan natuurlijk ook.

het betekent dat het hoogste punt is bereikt, het huis is dus NIET af, maar word niet meer hoger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tak op de nok als het huis `onder dak` is

Oftewel, het betekent dat het dak erop zit, het hoogste punt bereikt. Tegenwoordig wordt meestal een vlag gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
traditioneel hoort er dan 'pannenbier' geschonken te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag maar wel een leuk weetje. Dus van mij toch een plus! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt ook wel spantenbier genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook dikwijs een geldbedrag in couvert.
In sommige streken plaatst men wanneer het hoogste punt bereikt is een meiboom op de nok, meestal is het een vlag.