Waar komen spinnen vandaan/op af

Ik heb sinds gisteren op eens elke keer spinnen op de gang zitten bij mn voordeur en ze zijn best wel dik. Waar komen ze op eens vandaan ? Ik bewaar geen etenswaren of niks in de gang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2K

Antwoorden (3)

Spinnen komen ook niet op etenswaren af :P Ze vinden dat waarschijnlijk een heel geschikt plekje om vliegen te vangen. Bij je voordeur zijn ook hele mooie en praktische hoekjes om het web in te bouwen en zich overdag te verstoppen. En binnen hebben ze nou eenmaal wat minder last van het weer dan buiten. Als je ze daar niet wilt hebben dan ben ik bang dat er niets anders op zit dan ze iedere ochtend weg te halen en hopen dat ze het op een gegeven moment zat zijn (of de stofzuiger er bij halen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een spin insecten wil vangen moet hij zich nestelen op plekken waar regelmatig insecten voorbij komen. En daar zit hem de frats. Want daar waar insecten komen, komen dus ook spinnen! Voorkom insecten, voorkom spinnen.

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spinnen doen het op dit moment erg goed wegens het weer.
Heb je op of bij de plek waar ze zitten een lamp? Die trekt insecten aan, dus dat is een ideale plek voor spinnen om hun eten te vangen. Als je dan de webben weghaalt en voorlopig de lamp uit laat, is het probleem opgelost.
Als het kouder wordt, zijn de spinnen ook weer weg, dan is het een kwestie van afwachten.