Waar kun je soda overal voor gebruiken?

Wat kun je er bv allemaal mee schoonmaken en waarvoor is het ook nog meer goed??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
53.9K

Het beste antwoord

Soda werkt ook goed om verstoppingen te voorkomen en eventueel te verhelpen.

Doe een flinke schep soda in je gootsteen en gooi er kokend heet water over heen. Dit kan ook bij je bad, douche en wastafel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx vnor je antw.

Andere antwoorden (11)

Soda is een prima ontsmettingsmiddel. Je kunt het gebruiken bij ontstoken blaren, schrammen of nagels e.d. Ook bij honden- en/of kattenbeten. Neem een emmer met lauw water en gooi er flink wat soda in, roeren en baden. Doe dit ongeveer 20 min en een paar keer per dag. De ontsteking wordt echt helemaal schoon en gaat weg!
Talloze andere toepassingen vind je hier:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/1066-zuiveringszout-en-soda-weetjes.html
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ik gebruik soda om mijn wasmachine en afwasmachine schoon te maken, ik doe er dan soda in en laat de machine leeg draaien. Pannen waarin iets is aangebakken ermee schoonmaken gaat ook erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb sinds kort een nieuwe woning, de vaatwasser die hier stond leek echt kapot. Filters heb ik geleegd, maar bleef veel rare geluiden maken en spoelde niet goed door.. Toen heb ik 'm op advies van een kennis met soda erin aangezet... Alles werkt weer! Unglaublich!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soda neutraliseert ook geurtjes: doe een flinke hand soda in je schoenen, even goed verdelen, stop ze in een zak en laat een nachtje staan en je hebt weer frisse schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een pan hebt waar iets in aangebrand is,een beetje water met een schep soda en even een poosje koken,dan kan je het zo met een afwasborsteltje weer normaal afwassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ramen streeploos en schoon: een dessertlepel soda op 5l water, en uw ramen lachen u tegemoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met soda kan je prima bijna alles schoonmaken, behalve roestvrijstaal. Soda weekt vuil goed los. Milieuvriendelijk en gaat prima met bijv. schoonmaakazijn of groene zeep. Zoals al genoemd ramen, glazen vazen, acht teveel om op te noemen. Je hebt tegenwoordig soda in een fles, deze klont niet. Succes!
12 jaar geleden
In een pan met een handvol soda , een prop aluminiumfolie en kokend water kun je zilveren bestek schoonmaken , even erin laten liggen goed afspoelen en afdrogen , en het lijkt als nieuw.
12 jaar geleden
De vette overalls van mij man laat ik voor ik ze ga wassen altijd eerst een paar uur weken in heet soda water. Daarna gewoon wassen en ze worden prima schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt soda voor veel dingen gebruiken maar ik gebruik het voor het schoonmaken van de kattenbak, het schoonmaken van de wasmachine (leeg draaien met soda, helpt tegen vetluis) Stinkende doucheputjes (soda met heet water door het doucheputje spoelen), het opfrissen van mijn matrassen (soda op het matras strooien een paar uurtjes laten liggen en dan opzuigen. Het matras is dan weer heerlijk fris!) Ontstoppen van de gootsteen en voor onstoken vingers en tenen. Bv.ingegroeide teennagels. (teiltje warm water met soda en dan de hand of voet een tijdje erin houden.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het ook om de aluminium ringen van de branders van het gasfornuis schoon te maken. Soda oplossen in kokend water, ringen erin, even laten weken, schrobben met een staalwolborsteltje en ze blinken weer als nooit tevoren! (Het aluminium wordt eerst wel zwart, maar daar moet je niet van schrikken. Dat verdwijnt door het schrobben).