Heeft iemand goede ervaring met muizenlijm?

Ik heb muizen in huis en met valletjes red ik het niet. Ze komen zelfs in mijn slaapkamer, in bed, in keuken enz. Ik ben het nu zo zat. Ze vreten het spul van de valletjes op, en rennen weg voordat de val dicht klapt, zo lijkt het. Ik heb het eten allemaal in boxen gedaan, zodat er geen voer voor hun ligt, toch blijven ze komen.
Ik was bij de dierenzaak, daar vonden ze lijm zielig, omdat muizen voor hun leven vechten. Ze zei dat gif beter was, maar dan kreperen ze weg, en hebben dagen pijn! Nu leg ik de val en maak ze dood zodra ik er eentje zie. Als ik weg ben, dan gaat de val weg. Ze leiden dus erg kort.

Toegevoegd na 1 uur:
Een kat nemen is geen oplossing, ik heb een hond, en gif kan daarom ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een kat, en daardoor geen ervaring met muizenlijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwam ook in mij op, huur of lease een kat.

Het beste antwoord

Muizenlijm is in Nederland verboden te gebruiken. De reden is de zeer dieronvriendelijke methode. De muis blijft vastgelijmd zitten, probeert toch los te komen waardoor zijn vacht scheurt en sterft uiteindelijk, na een lange doodsstrijd, door uitdroging.
Als je echt OVERLAST hebt van muizen kan je beter ‘goed’ vergif gebruiken. Hierdoor sterft de muis veel sneller en minder pijnlijk.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er goed gif dan? Als de muis gif binnen krijgt dan heeft hij toch ook pijn en gaat langzaam dood? Dat vind ik ook heel erg zielig hoor.

Andere antwoorden (4)

je kan op zo klap val een blokje kaas met pindakaas erop leggen door de pindakaas plakt het gaat het er moeilijker vanaf en dan heb je hem zo zo is het mij toen ook gelukt met de muis die ik toen had sterkte met het vangen want leuk is het niet nee en je kan er aan denken om een kat te nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat is geen oplossing, ik heb een hond, en die is niet gewend aan katten, en gaat de kat vangen. Hij vangt ook wel muizen hoor, maar meestal zit hij aan de ene kant van de kast te wachten en de muis vlucht aan de andere kant weer weg. Hij heeft al enkele muizen gevangen. Ik ben van de muizen af geweest een tijdje, toen ik op een dag thuis kwam (ik was een paar dagen weg geweest), toen merkte ik aan mijn hond dat er muizen waren, die ging meteen op speurtocht en overal ruiken, hij werd helemaal wild.Probeert kasten naar voren te trekken, alles moet aan de kant, hij sleurt echt alles weg, om maar op DE plek te komen.
Ik raad je een levende muizenval aan. Zeer diervriendelijk! Je kan ze later heeeel ver weg terug uitzetten.
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muizenlijm werkt wel.
Maar betekent dierenleed.

Maar eerst moet je eens beginnen,en kijken waar de muizen naar binnen kunnen komen.

Alle kieren en gaten moet je zien te dichten.
Anders blijf je aan de gang.
Begin eens met je slaapkamer en werk steeds verder naar de buitenkant van je huis.

Op een gegeven moment moet het minder worden,en zelfs afgelopen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er ervaring mee. Het is erg zielig maar werkt goed. wel de muis meteen doodslaan als je hem gevangen hebt want je krijgt de lijm er nooit meer af.
Ik zou het nu niet meer gebruiken, zie bovenstaande andere oplossingen. maar het werkt wel. ik had op 1 stuk karton wel 5 muizen tegelijk gevangen.