Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand goede ervaring met muizenlijm?

Ik heb muizen in huis en met valletjes red ik het niet. Ze komen zelfs in mijn slaapkamer, in bed, in keuken enz. Ik ben het nu zo zat. Ze vreten het spul van de valletjes op, en rennen weg voordat de val dicht klapt, zo lijkt het. Ik heb het eten allemaal in boxen gedaan, zodat er geen voer voor hun ligt, toch blijven ze komen.
Ik was bij de dierenzaak, daar vonden ze lijm zielig, omdat muizen voor hun leven vechten. Ze zei dat gif beter was, maar dan kreperen ze weg, en hebben dagen pijn! Nu leg ik de val en maak ze dood zodra ik er eentje zie. Als ik weg ben, dan gaat de val weg. Ze leiden dus erg kort.

Toegevoegd na 1 uur:
Een kat nemen is geen oplossing, ik heb een hond, en gif kan daarom ook niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
17.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een kat, en daardoor geen ervaring met muizenlijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwam ook in mij op, huur of lease een kat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Muizenlijm is in Nederland verboden te gebruiken. De reden is de zeer dieronvriendelijke methode. De muis blijft vastgelijmd zitten, probeert toch los te komen waardoor zijn vacht scheurt en sterft uiteindelijk, na een lange doodsstrijd, door uitdroging.
Als je echt OVERLAST hebt van muizen kan je beter ‘goed’ vergif gebruiken. Hierdoor sterft de muis veel sneller en minder pijnlijk.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er goed gif dan? Als de muis gif binnen krijgt dan heeft hij toch ook pijn en gaat langzaam dood? Dat vind ik ook heel erg zielig hoor.

Andere antwoorden (4)