is het huis van de flodders ergens te zien in google maps?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
65.8K

Het beste antwoord

Jawel, alleen staan de huizen er nu niet meer.

Zonnedael is een fictieve, luxe woonwijk in de eveneens fictieve stad Amstelhaege uit de films en de televisieserie van de Familie Flodder.

Buitenopnames van de eerste film werden gedraaid in de bestaande villawijk op de Kollenberg in Sittard. Het huis van de familie en een paar omliggende huizen werden gebouwd op de wielerbaan in Spaarnwoude. Vanaf de tweede film en de serie werd de gehele straat nagebouwd op de set van het filmbedrijf op de Bolderweg 22 in Almere. De huizen in de straat waren ‘echt’ gebouwd, maar van binnen waren ze leeg en gestut. In het huis van de familie was alleen de hal ingericht. Dit is gedaan voor de opnamen waarin de Flodders naar binnen of naar buiten gingen. Opnamen in de hal en binnenshuis werden gefilmd in de studio's van de zogenaamde First Floor Film Factory, het bedrijfspand van de producent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnedael

Op onderstaande link is de weg te zien waar de nagebouwde huizen hebben gestaan op de bolderweg in almere.
http://maps.google.nl/maps?rlz=1C1RNNZ_nlNL387NL387&q=Bolderweg+22+in+Almere&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl

Voor de derde film werd de straat uitgebreid met meer huizen en een rotonde. Na de opnames van Flodder 3, waarin een deel van Zonnedael afbrandt, werden er voor de televisieserie een aantal nieuwe huizen gebouwd. Het huis rechts tegenover de Flodders is hierbij helemaal anders geworden. Ook werd na deze film een gedeelte "stad" gemaakt waar onder andere het koffiehuis was. Via slim camerawerk kon de illusie gewekt worden dat ze zich met de auto steeds in andere gedeeltes van de wijk bevonden door het beeld te spiegelen, zodat het niet opviel dat ze voor de zoveelste keer door dezelfde straat reden. De acteurs verwisselden hiervoor van plaats, anders zou het net een Engelse auto lijken. Het bovenste gedeelte van het stuur werd er vervolgens afgezaagd. Coen van Vrijberghe de Coningh (Johnnie Flodder #2) zat op de passagiersstoel en hield een nepstuur vast, terwijl Tatjana Simić (dochter Kees) met het onderste gedeelte van het stuur de auto reed. Vervolgens filmde de camera alles via een spiegel en leek het net alsof ze door een andere straat reden. Ook werd er regelmatig gebruikgemaakt van snel rijdende auto's in opnames, waarbij de kijker geen aandacht meer had voor de omgeving, terwijl dit vaak de bekende straat was waar de Flodders wonen.

En op bijgevoegde bron is de kollenberg, waar de buitenopnames zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij hebt flink huiswerk gedaan, +

Andere antwoorden (2)

Nee, het is helemaal gebouwd voor opnamen. Ook is veel opgenomen in studio's.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, ik had nog effe wat op internet opgezocht waar ze weleens hebben opgenomen. Sittard, Spaarnwoude, Brussel, Rotterdam. Maar veel in de studio in almere

Toegevoegd na 23 minuten:
Als je de plek actueler wilt zien moet je dit opzoeken in google maps:

Soester Gieterij BV
Bolderweg 22
1332 AV Almere

Blijkbaar bouwen ze er een andere set op. (of hij is al gebouwd (k weet niet van waneer de foto is maar wel later).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze foto is een luchtfoto van het opname-terrein in Almere te zien.
De huizen (inclusief die van de Flodders) zijn daar gesloopt, de straat die voor het huis langs liep, is nog wel te zien.
Plaatje bij antwoord
escape