waarom blijven in bepaalde wc's meer sporen achter dan in andere?

het mooiste is als alles na 1x doortrekken alles weg is natuurlijk..
is dat een kwestie van materiaalkeuze, of gebruik van bepaalde middelen of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tevens een kwestie van voedselkeuze ;)
escape
12 jaar geleden
Waarom zijn er nog geen WC-potten met een teflonlaag?

Antwoorden (6)

Je kent vast de uitdrukking : Ik heb de glazuurlaag van de pot gescheten! ;-)

Of je dat met poepen kan is een tweede, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Door agressieve schoonmaakmiddelen te lang te laten intrekken (die Harpic bijvoorbeeld, die staat daar bekend om) kan de glazuurlaag van de porseleinen vriend aangetast worden. Ook gebruik van schuurmiddelen kan de gladde ondergrond beschadigen.

Daardoor wordt het ruwer en blijven de drolresten wat lekkerder plakken aan de pot en heb je een mooi kunstwerk achtergelaten.

Of je hebt zo nu en dan drollen met watervrees. Dat kan ook. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t74 juist, agressieve reinigers tellen ook mee, +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en kunnen ze die glazuurlaag dan niet herstellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet, dat zal je even bij een badkamerspecialist of fabrikant moeten navragen. Ik denk het persoonlijk niet. Misschien een tip voor je, je kan ook een (sorry voor de woordkeuze, maar zo noem ik het altijd) een schijtschot plaatsen. Hiermee bedoel ik: toilet iets doorspoelen dat de pot van binnen vochtig is en dan een dubbel gevouwen toiletpapiertje tegen het binnenwerk aanplakken. (of alleen het gebied waar je doorgaans jouw kunstwerk achterlaat)
Gaat het om het gedeelte onderwater, dan gewoon wat toiletpapier erin leggen. (uiteraard voordat je de zak tuinaarde gaat losscheuren). NB: Wat een onderwerp eigenlijk! haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsja het gaat voornamelijk om de mensen voor mij
dat heeft zeker te maken met hoe schoon de WC is én idd wat voor schoonmaakmiddelen er gebruikt worden.

toch kan er dessalniettemin ook sprake zijn van plakkerige ontlasting, die gaat minder makkelijk door de pot.
ook de ouderdom van de pot telt, deze kan lijden onder slijtage en dat spoelt ook weer minder makkelijk door.

de spoelkracht telt ook mee.
een goede toiletgang toegewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe kan je die slijtage weer herstellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet ik niet.
Je kan beter 2 wc papiertjes in de toilet pot leggen en dan pas schijten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd dat werkt wel het beste
Een pot met veel kalkaanslag is niet zo glad meer en is er meer kans op het achterblijven van ontlasting.
Ook als de waterdruk wat lager is, of de hoeveelheid water minder, dan kan dat een oorzaak zijn.

Je ontlasting kan ook vettig en dunner zijn waardoor deze meer blijft kleven.
En een flinke baal is soms ook wat lastiger met 1 spoeling weg te krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan kalkachtige aanslag op de glazuurlaag van de closetpot zitten maar die glazuurlaag kan ook versleten zijn. De samenstelling van de poep is ook een belangrijke oorzaak. Veel zetmeel zorgt voor plakkerigheid. Laat je die grotendeels weg uit je voeding dan heb je nauwelijks tot geen borstel nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De glazuurlaag is waarschijnlijk enigszins versleten,en daar is niet veel aan te doen . Je zou een creatieve oplossing kunnen bedenken ,b.v. maak een leuke notitie waarin je de mensen vraagt een "onderleggertje"te maken , om zo het ongemak te verkleinen.
Je ziet zo vaak mededelingen op de toiletten.