hoe krijg je snel warm water in zwembad in de tuin als er al koud water in zit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
86.7K

Antwoorden (12)

Als er een zeil over zit, moet je het zeil zo vroeg mogelijk eraf halen. De zon doet het werk, ookal gaat dat niet zo snel. Wil je "moedertje natuur" toch een handje helpen dan kan je een speciaal kacheltje kopen of met warme emmers water gaan lopen en die in het zwembad gooien.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel natuurlijk Emmer met warm water erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of warm water via de tuinslang,hoef je niet steeds heen en weer te lopen.
Kimath
12 jaar geleden
Haha, zo'n Twitter ding gebruiken heeft geen zin op deze site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, via de tuinslang kan ook, maar soms hebben mensen daar niet verwarmd water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf verwarmen met elektriciteit of gas is heel duur.
De zon levert voor elke vierkante meter tot 1 a 1,5 kWatt.
Een straalkacheltje is 2 kWatt. Dus je ziet hoeveel de zon levert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwartzeil erop leggen
Grote pannen water koken en dat in het zwembad gooien.
Maar ja, als je een megabad hebt, ben je daar zo tot de avond mee bezig.

Of je springt gewoon in het koude water ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een verwarmings element. Die zijn rond de 120 euro bij de makro maar zijn ook op bol.com te koop dacht ik. Deze sluit je aan op de pomp en de zon doet het werk voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht zijn warmtepompen het snelste (en duurste), maar blijkbaar bestaan er ook een soort van verwarmingsmatten voor slechts 45€

- http://www.solarsunrings.nl/

- http://zwembad.eu/verwarming-warmtepompen-c-101_7_19.html

Veel plezier in het zwembad !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen willen in een zwembad altijd maar weer blauw folie hebben, want dat staat zo leuk, in onze zwemvijver zit zwart folie.
Hierdoor absorbeert het water aanzienlijk meer zonnewarmte.
Een zwembad met blauw folie is in de zomer 18 graden.
Met zwart folie is dat 23 graden!!
En even snel je water verwarmen is er niet bij, daar is heel veel energie voor nodig voor een langere tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst 3/4 kwart water eruit laten lopen en dan sluit je een waterslang aan op warm water en laat je 3/4 warm water erin stromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger deden wij het met een lange zwarte tuinslang (+/- 250m.) deze aansluiten op een pomp en uitgerold in de zon laten liggen. Binnen een dag was het bad warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bedrijf Liqson doet aan waterleveringen. Hieronder valt ook de levering van zwembadwater (ook WARM water). Als je contact met hen opneemt kunnen ze vrijwel meteen warm water leveren en in enkele uren is uw zwembad gevuld met warm water.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn een aantal opties om een zwembad te verwarmen:
- solar --> verwarmen op zonne-energie. Hierbinnen zijn allerlei opties in diverse prijsklasse
- warmtepomp --> wat duurder in aanschaf en pas te adviseren voor grote zwembaden. Maar hiermee kun je wel je bad verwarmen tot 40 graden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een buis aansluiten met heet of warm water. Of gewoon de zon ;)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maak gebruik van een zwart zwembad of - nog efficiënter - dek het zwembad af met een zo donker mogelijk zeil.
De snelheid van opwarming hangt o.a. af van de hoeveelheid water,de zuiverheid van het water en het temperatuursverschil met de buitenlucht.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
een warmtepomp, bij ons draait de pomp alleen s,nachts op goedkoper stroom en ons bad van 38.000 liter water is altijd tussen de 28 en 30 graden