Mijn (electrisch) rolluik rolt zich bij het naar boven gaan helemaal op in de horizontale kast en komt vast te zitten. Hoe los ik dit op ?

Ik geloof dat het luik ooit ingekort is en verwacht dat het daardoor komt. Maar dan nog: hoe verhelp ik dit zonder het rolluik langer te maken want dat kan niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (3)

Je zult daar toch even een vakman naar moeten laten kijken, want met deze gegevens kunnen we niets. Dat zul je direct aan de rest van de antwoorden zien.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat de eindschakelaar die de motor moet laten stoppen niet meer functioneert.
Kijk of je het kunt verhelpen of laat een vakman dat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een defecte maak/breekschakeling is de oorzaak.

Er zijn vele types in de handel, teveel om op te noemen.

Op een elektrisch zonnescherm kan bv binnenshuis een

tuimel maak/breekschakelaar gemonteerd zijn.

Dat vereist handmatige bediening. Dus op tijd de knop

loslaten voor de gewenste uitval.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met een tuimelschakelaar binnenshuis omzeilt u het ontbreken van de ,eindstop, onder aan het rolluik.