Dit mag een kip wel:

Schillen en bladeren van groenten en fruit
Oudbakken brood
Restjes van bereid plantaardig voedsel: gestoofde groenten, gekookte aardappelen, frietjes, rijst, deegwaren, resten van soep, pitten van tomaten,
courgettes en meloenen.

Dit mag een kip niet:

Groene aardappeldelen, uienschillen en preibladeren, schillen van bananen en citrusvruchten, beschimmeld fruit en brood, rauwe aardappelschillen en kiwischillen, beenderen, charcuterie, vette, pikante of zoute etensresten, vlees en vis, kaasresten, snoeihout en haagscheersel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natuurlijk een haan in de buurt...dat vinden ze erg lekker, maar als die er niet is vinden ze t lekker om te scharrelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
•Gerst : heeft een hoge voedingswaarde (lusten mijn kippen toch niet allemaal even graag)
•Tarwe : heeft een hoog gehalte aaneiwittenen koolhydraten, zit in bijna alle graanmengsels
•Haver : is een uitstekend krachtvoer, bevat veel vet en eiwit maar de kippen lusten het niet te graag
•Mais : bevordert de vetafzetting, kippen zijn er dol op, best het gebruik matigen bij legkippen
•Zonnebloempitten : dit is in kleine hoeveelheden een prima voer, kippen zijn er dol op en het is goed voor het vederpak
•Erwten en bonen : hoog eiwitgehalte, komen in kleine hoeveelheden voor in gemengd graan, ook daar zijn de kippen dol op

Kippen zijn ook dol op dierlijk voedsel zoals regenwormen, insecten, maden, rupsen, kevers

•Schillen en bladeren van groenten en fruit
•Oudbakkenbrood
•Gestoofde groenten
•gekookte aardappelen
•frietjes
•rijst
•spaghetti en andere deegwaren
•resten van soepen en sauzen

Hou er rekening mee niet meer keukenafval te geven dan wat tegen de avond allemaal opgegeten kan worden. Blijft er toch over, neem het dan weg, anders trekt dit ongedierte aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kattenbrokjes zien ze als een snoepje.

Toegevoegd na 43 seconden:
en ook als snoepje geven he, niet teveel!
Rieneke1
12 jaar geleden
spaghetti, is ook erg leuk om te zien. Onze kippen denken altijd dat dat wormen zijn en rennen vervolgens achter elkaar aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zie het al helemaal voor me ;-P
Een vriendin van mij geeft ze gekookte en geprakte eitjes en af en toe een beetje geraspte belegen kaas. Wordt erg gewaardeerd en haar kippen floreren (in een tuin waar ze heerlijk kunnen scharrelen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die van ons lusten alles wat gekookt is, aardappels, wortels, boontjes, rijst, rabarber, fruithap, banaan, brood. Ze eten meer dan je denkt! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat onze kippen altijd als eerste uit het keukenafval halen zijn de kaaskorstjes. Dit krijgt absolute voorrang op al het andere. Waarom is me een raadsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kippen lusten heel graag een bepaald soort onkruid, genaamd kippemuur (of ook wel vogelmuur genaamd). Ze pikken dit tussen alles vandaan en genieten er zo van dat ze alles om zich heen vergeten! Daarnaast zijn ze superzot op tauge of andere spruitgroenten (gemakkelijk te maken, daar wat zaden een dag te weken in water, en daarna 3 dagen in een half afgesloten pot in de kelder te zetten en daarna nog een dag in de volle zon..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom heet vogelmuur dus zo :-) Veel vogels eten het graag.
Mijn lieve kip zaliger was helemaal gekkkk op andijvie. Als we riepen: 'Andijvieieieee', was ze er als de kippen(!) bij.