Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat een luchtbed lucht verliest na een nacht erop hebben geslapen?

Als we er een nacht op heb geslapen moet ik het voor de volgende nacht bijpompen anders liggen we bijna op de grond. Het is een 2 pers. luchtbed. Ik vraag me af; hoe is het mogelijk?

Toegevoegd na 1 dag:
Het is trouwens de tweede keer dat het luchtbed in gebruik is...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
29.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou me ook nog kunnen voorstellen, dat het komt omdat je je luchtbed overdag, als het warm is, opblaast, misschien zelfs in de zon. 'sNachts ligt het dan op de koele ondergrond, en de warme lucht krimpt bij het afkoelen, waardoor je bed zachter wordt.
Als het na 1 keer bijpompen verder op spanning blijft, zou dat dan de reden kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er ontsnapt lucht. Er is een heel klein lekje of door de druk van het samen slapen lekt er lucht door de wand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit dan toch ergens een heel klein gaatje. Het kan ook zijn dat als het een goedkoop luchtbed is geweest dat de naden niet goed zijn genaait of dat het ventiel niet helemaal luchtdicht is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is het mogelijk, vraag je. Heel simpel: je luchtbed is (een heel klein beetje) lek, of het is poreus. Dat laatste gebeurt soms door ouderdom.

Vind je het te lastig, koop dan een nieuw luchtbed. Je oude luchtbed is fantastisch speelgoed voor in zee of in het zwembad (mits dat daar mag).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je luchbed is wat poreus.
Mijn persoonlijke ervaring met luchtbedden is:
Een aantal jaren gaat het goed; dan krijg je een jaar waarin het luchtbed telkens bijgepompt moet worden; als je hem niet vervangen hebt, krijg je dan een vakantie waarin je niets anders doet dan luchbed plakken.

De ANWB heeft de voor- en nadelen van diverse kampeermatrassen onderzocht (zie link voor het complete onderzoek).

Nog een tip:
Als je een nieuw luchtbed koopt, koop dan een rubber/canvas luchtbed (verkrijgbaar bij de betere kampeerwinkel). Deze gaan echt veel langer mee dan die pvc luchtbedden.

Toegevoegd na 1 minuut:
afbeelding van een rubber/cavas luchtbed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dat wel een beetje normaal is, je zet dat bed onder druk door erop te liggen en door het ventiel ontsnapt wat lucht, of langs de naden van het bed..

zon bed is ook een soort plastiek en plastiek verduurd wat door ouderdom?.. mischien ook een reden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding