Waar komt het woord WC bril vandaan? Het lijkt helemaal niet op een bril...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

De wc bril bestaat uit een gedeelte met een gat en een deksel om de pot af te sluiten. Deze twee delen lijken opengeklapt wel degelijk op een bril.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hel lijkt wel op een bril.
De helft ervan, tenminste.
AWM
14 jaar geleden
Je kunt er in elk geval wel doorheen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt erop gaan zitten, net als op een echte bril. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whaha +1
De bestudering van de oorsprong van woorden heet etymologie.
http://www.etymologie.nl/ mag je het opzoeken;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Leuke site over de wetenswaardigheden rondom het toilet: http://oncyclopedia.net/wiki/Toilet#De_geschiedenis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een beetje fantasie lijkt het toch wel op een halve bril.
Zie bijgevoegde foto.