Kunnen mieren zwemmen?

Als het hard regent spoelen de gaten die de mieren gemaakt hebben vol water...... Verdrinken ze op deze manier dan niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Insecten
2.5K

Het beste antwoord

Vuurmieren uit Zuid-Amerika kunnen in elk geval blijven drijven op water, zie hier: http://www.nu.nl/wetenschap/2500825/vuurmieren-vormen-levende-reddingsvlotten-in-water.html
Dus misschien spoelen ze hun gangen uit en moeten ze een nieuw nest maken, maar ik kan me ook voorstellen dat de eerste regen de ingangen van een nest dicht kan laten regenen (zand eromheen dat de boel als het ware dichtmetselt), waardoor er juist geen water in het nest komt - want ook na hevige regenbuien zie je nog mieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal zijn die gaatjes te klein om water door te kunnen maar mieren kunnen zwemmen ja xD