Waarom komt er geen warm/heet water uit mijn wasbak kraan?

Ik heb een kleine badkamer met een douche en een wasbakje, de douche kraan doet het prima maar als ik de warme wasbak kraan open komt er in het begin een beetje water uit wat snel afneemt naar een klein 'zeikstraaltje'

Hoekendanouh?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Het beste antwoord

Oorzaak zou kunnen zijn dat het kraanleertje van de warmwater kraan opzwelt tijdens gebruik.Door de warmte van het water zet het leertje uit en vernauwd daardoor de doorgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, eigenlijk waren het op zich allemaal wel handige antwoorden, maar jij bent de loodgieter en had nog de minste punten.

Andere antwoorden (3)

Misschien zit de leiding of kraan een beetje verstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt een verstopping niet voor de hand? Even naar kijken door de kraan los te draaien misschien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk heb je een kraan waar een klein zeefje in zit, hierin kunnen kleine kalkdeeltjes zich gaan verzamelen die op den duur de kraan verstoppen.