Wat zijn de grootste ergernissen voor, na en tijdens het verhuizen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Antwoorden (11)

Niet alleen maar ergernissen, want bij het inpakken vind je allemaal dingen die je al jaren kwijt was.
Tijdens de verhuizing kun je je aardig ontheemd voelen met een leeg huis zonder je spulltejes.
En na de verhuizing ben je vergeten wat in welke doos zit, dus zoek je je een aap naar het peper- en zoutstelletje en de oplader van je GSM.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
peper/zout en oplader moet je ook in je broekzak bewaren!
AWM
14 jaar geleden
Maar van het olie- en azijnstel krijg je vlekken in je broek :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat je in de andere zak zout hebt, om de vlekken eruit te halen ;-))
Tijdens het inpakken gooi ik altijd spullen weg die ik later ga missen. Het is altijd een dilemma, wat is echt nutteloos geworden en wat is dierbaar geworden. Ook heb ik door oververmoeidheid een doos foto's bij de vuilnis gezet waar ik veel spijt van heb.
Normale ergernissen zijn: fouten vinden in je nieuwe huis, nieuwe ergernissen vinden die de oude ergernissen vervangen die je door de verhuizing dacht te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor, tijdens en na onze verhuizing hadden wij eigenlijk geen ergenissen. We hadden alles gelukkig goed geregeld, op elke doos stond naar welke kamer hij moest en wat er ruim gezien, inzat. We hadden voor het eerst een verhuisbedrijf ingehuurd, dat is ons zo goed bevallen, dat we het bij onze volgende verhuizing weer zo doen.
Scheelt stress, ruzie en energie..;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze verhuizing is alweer 21 jaar geleden maar ik herinner mij nog goed dat ontheemde gevoel: je oude huis is niet meer je thuis en je nieuwe huis is nog niet je thuis.

De grootste ergernis vond ik het wachten op bestelde meubels (lange levertijden) en het feit dat de woningbouwvereniging vond dat wij vloerbedekking en gordijnen weg moesten halen uit ons oude huis, omdat zij nog geen nieuwe huurders hadden. Uiteindelijk kwam alles goed en waren de nieuwe huurders heel erg blij met de stoffering (was dan ook allemaal van uitstekende kwaliteit en nog vrijwel nieuw).

Het wachten op leveranciers en medewerkers van het energiebedrijf vond ik ook irritant.

We hadden een verhuisbedrijf ingehuurd die genoeg dozen leverden en tips gaven hoe we het beste konden inpakken.

De dag van de verhuizing was echt heel gezellig, we hadden heel aardige verhuizers en het ging natuurlijk allemaal heel professioneel. We verhuisden van 3 hoog in de stad naar 3 hoog in een buitenwijk en daarbij werd gebruik gemaakt van een verhuislift, echt heel handig.

Als we ooit weer verhuizen doen we dat weer met een verhuisbedrijf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor: het inpakken
tijdens: "helpers" die in de weg lopen, niet doorpakken en voortdurend moeten worden verzorgd met soep broodjes en koffie
na: alles op z'n plek zetten en er achter komen dat je een hoop dingen niet kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kwijt zijn wat je nodig hebt! Met stip de grootste ergenis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhuizen kost bedstro. Zo is dat nu eenmaal. Het kost dus altijd iets dat je kwijt raakt. Het kwijtraken van spullen is het meest irritante. Al is het maar tijdelijk. Waar is dat gebleven.... Na twee weken oh daar is dat dus. Soms zelfs na 5 jaar omdat je iets ergens anders had neergezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben net verhuisd en zit nu nog met een heleboel onuitgepakte dozen om me heen achter de computer.
Vantevoren vond ik het vervelendste het moeten nadenken over wat ik ga meenemen en wat ik ga weggooien. Ik ben nu een stuk kleiner gaan wonen, dus ik moest echt afscheid nemen van een aantal zaken. Sommige dingen konden gewoon niet meer mee!
Het inpakken was ik op het laatst spuugzat.
Weer een doos openvouwen, weer van alles erin stoppen, sticker erop, volgende doos enz.
Het verhuizen zelf was relaxted, de verhuizers stonden s'morgens vroeg op de stoep, waren aardig, beleefd en deskundig.
Om 17.00 uur s'avonds stond alles keurig gesorteerd in het nieuwe huis. Helemaal perfect zo'n verhuisbedrijf, ik kan het iedereen aanraden, als je het je kunt veroorloven.
In het begin kun je niets vinden, maar omdat ik al heel vaak ben verhuisd overkomt me dat niet meer. Elk gezinslid krijgt van mij vantevoren een grote koffer en daar moet hij alles instoppen wat hij of zij straks op het nieuwe adres de eerste 2 weken onmisbaar acht. Een beetje je vakantiekoffer inpakken, maar dan nog iets uitgebreider. Werkt perfect!
Afstandsbedieningen, de basis keuken inventaris, de dagelijkse administratie, ik doe het allemaal in aparte tassen of dozen en zet in mijn eigen auto ipv de verhuisauto.
Ik pak dit apart uit en zet het meteen op de goede plaats, zodat ik indien nodig meteen kan koken of anderszins gebruiken.
De eerste avond uit eten, de volgende dag inkopen doen, en de tweede dag lukt zelf koken alweer.
De bedden van de kinderen maak ik meteen op met de
spullen die ik hun koffer heb gestopt!
Nu zijn we een week in ons nieuwe huis en wat ik zo wennen vindt is de nieuwe routing, je loop door het huis om bepaalde dingen te doen en weg te leggen.
Sommige meubels hebben zulke lange levertijden, echt onhandig, dus we wachten nog op de banken en de kasten.
Wennen aan de nieuwe geluiden, in het begin slaap ik slecht. Ontdekken van de nieuwe winkels, heel onhandig soms allemaal.
En dan staan er nog een aantal dozen te wachten, en eerlijk is eerlijk, sommige dozen gaan onuitgepakt al 3 verhuizingen mee. Ik weet wat er in zit ,maar kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien!
Het heeft zijn charme: verhuizen, maar het staat ook op de top 10 van stress verhogende zaken in je leven!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het móeten weggooien van je hele verzameling spulletjes sinds je kind bent.. Pijnlijk..
Ik heb natuurlijk niet alles zomaar weggegooid; dingen die ik echt niet meer nodig had en/of niks meer mee kon daar heb ik een foto van gemaakt en daarna weggedaan.
Andere dingen heb ik gewoon bewaard en soms vraag ik me af, waarom eigenlijk? Ze liggen nu op het zoldertje, verlaten en alleen, om ze er over een paar jaar weer te bekijken en mezelf af te vragen, waarom heb ik dit bewaard? Haha, tja, zo hou je jezelf wel bezig he ;)

Maar de grootste irritatie vond ik nog wel, toen we nét verhuisd waren, al die bouwvakkers. Je moet al zo wennen aan je nieuwe 'thuis' en dan lopen er ook nog de hele dag op ongewenste tijden en ongewenste plekken allemaal van die lompe, nergens naar kijkende bouwvakkers door je huis heen.
Je voelt je op dat moment echt niet thuis in je eigen huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een aantal keren verhuisd te zijn, weet ik dat mijn grootste ergernis is dat ik mijn spullen niet vinden kan!
Wat ik nog nodig heb, is al ingepakt, en wat nog in huis ligt is onbestemde zooi waarvan ik niet weet hoe ik er aan kom.
Alles moet in dozen, maar na een dag inpakken willen de helpers wel gewoon een warme hap! Dat mijn pannen al ingepakt zijn, sja, dat is hun probleem niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vermoeidheid, rugpijn, kijkers i.p.v. helpers, geduld bij het inpakken, verborgen gebreken, en vooral het campinglife effect: je spullen kwijt zijn en moeten zoeken.