Kan een magnetron zijn kracht verliezen?

Mijn magnetron is ongeveer 10 jaar oud. De laatste tijd heb ik het idee dat als ik iets op wil warmen dit langer duurt dan voorheen. Kan dit of verbeeld ik het me?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook deze ervaring.

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker. Ik heb de mijne daarvoor weggedaan na 8 jaar. Het gaat heel geleidelijk aan, maar op de duur moest alles er dubbel zo lang instaan als vroeger.

Toegevoegd na 49 seconden:
En hij was brandschoon :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou, Lieve een oorzaak kunnen zijn, het niet dan wel slecht schoonmaken.

Andere antwoorden (4)

Denk dat dit wel kan ja. Als je een batterij (oplaadbaar) vaak hebt opgeladen werkt deze ook wat minder goed. Auto's verliezen ook hun pk's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wel. Ik kan het niet verklaren, er zijn vast slimme GV-ers die dit wel kunnen, maar ik heb hetzelfde met mijn magnetron, heb idd het idee dat hij zijn langste tijd heeft gehad, zowel met de gewone magnetronfunctie als met de overfunctie waarvan ik zowel de temperatuur als de oventijd langer moet instellen. Ik heb het apparaat een jaar of 12.

Toegevoegd na 3 minuten:
moet natuurlijk zijn de temperatuur HOGER instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik weet niet precies waarom, maar ik vermoed (met mijn beperkte kennis) dat het iets te maken heeft met de weerstand van de bedrading in de magnetron, dat het op een of ander manier is veranderd en er te weinig ampère doorheen gaat. (dit is slechts een idee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn,dat het apparaat schoongemaakt moet worden? Een aangekoekte magnetron werkt n.minder goed(snel).