Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De afgelopen week toen het zo warm was, hadden we erg veel last van een rioollucht in huis. Nu is het weer weg. Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
10.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat er in huis ergens een putje of afvoer droogstaat.( putje vd wasmachine, bad of kraan)
Ik ken het euvel, wij hebben het bij een wasbak op de logeerkamer, vooral als het heeft geregend..
Ik laat de kraan dan even lopen en doe wat (sla) olie in het putje. De slaolie suit het water af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgt die slaolie niet voor 't vastkoeken van kleverig afval in de rioolbuizen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ik er nooit last van gehad. Je moet er natuurlijk ook geen halve liter olie ingooien ^^^
Gewoon, een heel klein scheutje is voldoende.
Ik heb het maar op bij een wasbak en het werkt prima.
Het kan zijn dat een sifon van een wastafel, bijvoorbeeld die weinig gebruikt wordt heeft drooggestaan. Dan komt de rioollucht daardoor je huis in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit probleem ligt bij de gemeente waar je in woont. Met name in de jaren '60 en '70 zijn rioolstelsels in een hoog tempo aangelegd, vernieuwd, of verbeterd. Probleem hierbij is dat de afloop van het riool niet altijd even goed geregeld is. Hierdoor stuit de afwatering op een dam in het rioolstelstel en dit zorgt voor de stank als er door warm weer, weinig, of veel minder stroming is in het riool...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder riool leven zeer veel bacterieen.
Deze bacterieen eten rioolafval en produceren moerasgas.
Hoe hoger de themperatuur hoe meer moerasgas.
Toch moet er ergens iets mis wezen, want dit gas mag nooit het huis in komen.
Waarschijnlijk was er een overdruk door alle gasvorming.
Kijk of de w.c.pot nog wel goed op de grond aansluit, heel vaak gaat dat na jaren los zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding