Cane corso,Lucia,zwaar verwaarloosd en niemand doet iets om haar uit haar lijden te helpen.weet iemand waar je daarvoor terecht kan

cane corso wordt nooit uitgelaten en doet alles in huis.buurman komt s nachts laat thuis en gaat gelijk naar bed en slaapt uit,en al die tyd zit hond in bench woningbouw willen afluisterapparatuur by my neerzetten om te horen of hond,Lucia,echt uren ronddraaitDierenbescherming weet ervan maar doen verder niks.weer iemand waar ik dan terecht kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

"Je kunt dierenmishandeling en verwaarlozing melden bij de meldkamer van de Stichting Landelijke Inspectie Dienst (LID) van de Dierenbescherming: 0900-2021210 (10 cent/minuut)."
http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/dieren/hoe-meld-ik-dierenmishandeling-of-verwaarlozing

Gewoon nogmaals bellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zouden we toch die animal cops voor krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit ook dierenmishandeling, maar is het officieel dierenmishandeling?
Ik vrees dat zolang een hond gezond is, te eten krijgt en in een schone bench zit niemand iets kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal dit nr nog eens proberen.misschien heb ik hier meer geluk mee.Bedankt iedereen voor het reageren.waren allemaal goede antwoorden

Andere antwoorden (5)

Heb je wel eens geprobeerd een gesprek met de buurman aan te gaan? Beroerde situatie overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed dat jij je tenminste het lot van dit dier aantrekt. Is er een dierenpolitie in jouw stad? Dan die waarschuwen. Raar dat de dierenbescherming niet optreedt; je signaleert toch een ongewenste situatie? Weet het asiel raad waar je terecht kan? Landelijk meldpunt?

Anders de plaatselijke krant inschakelen.
Zo zielig voor dat dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat afschuwelijk he, als je daar weet van hebt en er gebeurt niets. Maar weet je, het is wel een goed idee van de woningbouw om afluisterapparatuur te plaatsen, ik vraag me alleen af of je daar van de politie geen toestemming moet hebben? Kan je die niet eens bellen voor informatie? Als het toegestaan is heb je tenminste een soort bewijs en kan de dierenbescherming stappen ondernemen. Dus, hoe rot het ook is, misschien moet je nog even geduld hebben tot je bewijs hebt. Dan kan ze daarna ook echt weg. Sterkte!
13 jaar geleden
Echt de eigenaar er proberen op aan te spreken,soms is het werkelijk onwetendheid,hoe raar ook,en spreken vanuit je gevoel dat je hier geen fijn gevoel bij hebt en of er niet een betere oplossing is.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de politie bellen, want het is toch dierenmishandeling en dan ook nog blijven bellen bij de instanties