Wat betekent het als je konijn je likt

Mijn konijn likt me de hele tijd wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (2)

Ja die van mij doet het ook, maar volgens mij betekent het dat ze je lief vinden.

Kijk is rond op deze site: http://www.knagers.net/konijnentaal.htm
Staat erg veel informatie over de taal van hen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent meest waarschijnlijk dat het konijn behoefte heeft aan zout. Onze huid is door transpiratie altijd een beetje zout.

Heeft het konijn wel een liksteen in zijn onderkomen?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEEN GEEN GEEN ABSOLUUT GEEN LIKSTEEN! konijnen hebben die niet nodig, gebruik ervan kan tot nierstenen leiden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + als compensatie voor die domme -. Je hebt een prima antwoord gegeven Alpha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bestevaer: als je er op googlet, zie je toch het merendeel van de mensen roepen dat je geen liksteen aan een konijn moet geven.
Dus volgens jouw is of de meerderheid van de mensen dom (zou kunnen), of de minderheid heeft 't goed in dezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loslopende konijnen hebben toch ook nergens likstenen tot hun beschikking?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die de mythe geloven van de lik/knaagsteen. Maar dat is ook wel logisch als je ziet dat dierenwinkels die dingen blijven promoten, die verdienen er natuurlijk ook lekker aan. Helaas wil niet iedereen de moeite doen om het beste voor zijn huisdier uit te zoeken.
Zoek in dit forum (heb alvast één van de vele topics voor je uitgezocht) eens op lik en knaagstenen, en zie alle negatieve reacties: http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/32439-knaagsteen-liksteen-voor-konijnen-moet-doen.html
Bunnybunch is meende ik één van de grotere konijnenfora (ben zelf meer van de cavia's, dus weet niet zeker of er nog een ander konijnenforum is ben ik niet zo in thuis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog een bron, van een dierenkliniek: http://www.deoosthof.nl/index.php?id=714