Wat doe je aan een piepende kraan ??

Bij het openen en dichtdraaien van de kraan gaat het stroef en dat geeft een piepend geluid !!!!!

13 jaar geleden
in: Wonen
21.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen armaturen vet helpt die is water vast

Antwoorden (6)

Spray kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay, ik heb een spray, moet die onder mijn oksels of wat?
Losdraaien natuurlijk eerst de hoofdkraan dicht en invetten met armaturen vet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kruip of siliconenolie erop aanbrengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is een nieuw leertje en of een rubbertje er in te zetten wel even de druk van de leiding afhalen. Hg. hans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gekleurde lipje van koud of warm eruit wippen dan losdraaien, alles schoonmaken en dan wd40 spuiten... Alles weer vast... Als het zeg naar het water is dat piept moet je een nieuw rubbertje en zeefje plaatsen of schoonmaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe het water er even af .
Draai de kraan uit elkaar .
Wip het klemmetje ook even los .
en draai het binnenste stuk ook eruit .
En maak even met een staalborstel de boel goed schoon .
En als je de boel in elkaar wilt zetten doe dan eerst een beetje boter op het rubbertje dan schuift het beter .
En de kraan doet het weer als nieuw .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angelina675
13 jaar geleden
Beste Teun, Ik heb al de lipjes van koud en warm er af gehaald, zo ook de draaischroeven.
Maar dan zie ik een schroef, die niet met een schroevendraaier los te maken zijn.
Ik moet dan een soort ringsleutel gebruiken.
Klopt dat ?? Groet Angelina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoeld dat schoefje helemaal onderaan .
Die kun je beter laten zitten omdat je die bijna niet openkrijgt .
Als je het rubbertje versleten is dan kun je beter naar de vakman gaan die draait het schroefje los en verwisseld het rubbertje .
rubbertje alleen verwisselen wanneer de kraan lekt .