Vijvervissen lijken dood maar leven toch nog. Wat moet ik doen??

Wij hebben een vijver met ong. 60 kleine visjes. Afgelopen zondag ontdekte ik dat er 20 visjes ad oppervlakte dreven(dood dachten we) vanmorgen dreven er nog 3 vissen maar na goed kijken leefden ze nog. Wat moet ik doen
doodslaan kan ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Kimath
13 jaar geleden
Wat is de grootte van de vijver? Breedte, lengte en diepte. Misschien heb je te veel vissen in je vijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een keer eten geven pannekoek!
Kimath
13 jaar geleden
@nijmegen: nee, vijvervissen hoef je in de winter meestal niet te voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien tevéél eten gegeven? Dan gaan vissen ook drijven alsof ze dood zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zeker niet teveel eten gegeven
Rieneke1
13 jaar geleden
ik weet niks van vissen, maar is dit niet normaal?
ze zijn koudbloedig, en het is best fris toch?

Het beste antwoord

Ik denk dat het om zuurstof tekort gaat staat er een pomp in ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of staan er zuurstofplanten in? Misschien kunnen ze je in een tuincentrum advies geven?

Toegevoegd na 31 minuten:
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het juist goed is om er zuurstofplanten in te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks mis met zuurstofplanten in je vijver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Mijn antwoord was onduidelijk. Heb hem aangepast.. bedankt voor je oplettendheid!
Als er te veel rottend blad op de bodem ligt, kan het zijn dat ze zuurstof gebrek hebben.
Als de temperatuur boven de 10 graden komt worden vissen actiever. Aangezien de temperatuur daaromheen schommelt, kan het ook zijn dat ze uit hun winterapathie komen en nog niet op dreef zijn (minder bewegelijk dan in het voorjaar en de zomer).
Ivana