Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een van onze radiatoren, degene die het meest ver weg van de ketel hangt, is van boven wel warm, onderaan koud.

Al een aantal keer ontlucht, maar dat help niet. Wat is er mis? De laatste keer wat langer ontlucht waardoor er zwart water uit kwam, ook daarna was het probleem niet opgelost. Er zit genoeg water in de cv ketel. Ook de cv ketel op een hogere temperatuur zetten helpt niet. We hebben zowel vloerverwarming als convectorputten als radiatoren in huis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zit er waarschijnlijk een luchtbel in. Alle radiatoren dichtdraaien behalve die waar jij het over hebt.
Dan de thermostaat even hoog zetten (bijv. 24 graden).
Dat doe je maximaal 10 minuten, alle power komt dan als het ware op die ene radiator te staan.
Dan doe je weer alle andere radiatoren open, even ontluchten en als het goed is gaat hij het nu doen.
Anders even een verwarmingsmonteur bellen, maar bij mij werkte het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA! Luister naar Edje! Hielp bij mij laatst ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahah thanx roadrunner!
Het kan zijn dat er drab zit in een bocht van een leiding. Ik zou zeggen (naast het andere goede antwoord dat er gegeven is) w8 tot het wat warmer weer is en koppel dan de radiator los en spoel hem schoon en kijk of eventueel het probleem bij een bocht ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oude cv was verkeerd afgesteld, ik moest altijd meer water bijvullen dan op het metertje aangegeven werd, misschien is dat het?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding