In mijn meterkast zijn 2 elektriciteitsmeters, wat is het verschil tussen de twee?

er staat tussen de twee tellers een pijltje die naar de ene of de andere teller wijst. Is de ene voor het nacht- en de ander voor het dagtarief of zoiets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Het bovenste telwerk is doorgaans voor het hoge tarief dat overdag op werkdagen geldt en het onderste voor het weekeinde- en het nachttarief. Bij mij schakelen ze om door de week om 7 uur 's ochtends en om 21 uur 's avonds. De energiemaatschappij moet je kunnen vertellen op welke tijden de tarieven gelden.
De wasmachine, de vaatwasser, broodbakmachine en rijstkoker en zetten we aan na 21 uur of in het weekeinde evenals het strijken.
Zo houd je geld over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat is inderdaad de dag- en nachtteller.
bamibal
13 jaar geleden
Als je de dubbeltarief slim gebruikt ('s nachts en in het weekend wassen e.d.)scheelt je dat enorm in de portemonnee. Je moet alleen even nagaan welke tijden er bij jou gelden. Dat verschilt namelijk nogal. Tussen 21.00 uur en 0.700 uur is het altijd maar soms zijn de tijden ruimer.