Mijn afvoer van de keuken pruttelt enorm, vooral als de vaatwasser aan is. Denk aan een bijna verstopping. Hoe dit op te lossen. Soda of wat???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
9.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je precies met pruttelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het klinkt zo raar, ik hoor het water door de afvoer heel pruttelend weglopen. Normaal hoor ik het nooit weglopen.

Het beste antwoord

Op de site van onderstaande link vind je diverse tips, zoals oma ze vroeger ook gebruikte.
Ga op de site naar diverse huishoudtips, en dan naar verstoptafvoer.
Je kunt natuurlijk ook bij de bouwmarkt of supermarkt een tweecomponenten set van HG halen, maar dan moet je wel goed opletten, want het valt in de categorie gevaarlijke stoffen.
Succes!

http://www.omaweetraad.com/
jc54
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

soms is heet water alleen al genoeg:
Voor maximaal effect:
Om op te warmen eerst even warm water laten doorlopen, daarna soda met kokend water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de ontstopper, zo'n rubber halve maan, er opzetten en goed pompen? PLOP, hoor je dan en dan kan het weer goed zijn.
Dat zou ik eerst eens proberen.

Met die soda-ontstopper moet je even goed lezen of jouw afvoerpijp er wel tegen kan. Anders heb je straks een nog groter probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeg dat was het eerste wat ik geprobeerd heb natuurlijk, maar dat is nu het probleem. Er is geen plop te horen ;). Dus....vandaar mijn vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een "ouderwetse" ontstopper doet niks als het niet echt verstopt zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marietje
Mijn nichtje, net op kamers, wist niet af van het bestaan van zo'n ontstopper :). Vandaar dat ik het even vermeldde.
Weet immers niet hoe oude je bent? @Jack
Ik heb zelf twee verstoppingen gehad en die gelukkig toch met die ontstopper kunnen oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het een beetje cryptisch opgeschreven: Een ontstopper werkt vaak heel goed,
maar alleen als het echt verstopt zit, dus als er water blijft staan in de wasbak. In het geval van de TS is er nog geen verstopping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké!
bij onze afvoer was het ook zo.
ze hadden de afwasser onder de sifon aangesloten en dan kreeg je een hoop geborrel in je afvoer.
dat komt door het water in je sifon dat gaat borrelen.
later de afwasser boven de sifon aangesloten en het was over.
is het niet over, dan heb je een verstopping, en kan je het met bovenstaande antwoord ook nog proberen met heet water en soda.